کتاب

رمان کارکشته ، روزگار دودکیِ آقای پیاز منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در شیراز، این کتاب نوشته محمدسعید احمدزاده در سال 1402 از سوی انتشارات پرتو رخشید در 100 صفحه قطع رقعی منتشر شده است.

24 مرداد 1402

در گذر زمان شخصیت پردازی عروسک آقار تکمیل خواهد شد

فرهاد فلاح در پاسخ به سؤال خبرنگار سرویس کودک و نوجوان خبرنگاران (ایبنا) درباره شخصیت پردازی آقار، عروسک جشنواره قصه گویی گفت: آقار به عنوان شخصیت قصه گویی کانون جا افتاده است؛ در سال های گذشته متولد و در مدارس تبدیل به یک شخصیت شده است. آقار خودبه خود...

31 خرداد 1402

احتیاج به رفرم فرهنگی داریم ، دهه طلایی فرهنگی کشور تکرار نمی گردد

عبدالجبار کاکایی، شاعر، ترانه سرا و زبانشان می گوید: بهتر بود حضور ناشران و کتابفروشان در نمایشگاه کتاب به لحاظ زمانی از یکدیگر تفکیک می شد.

17 اردیبهشت 1402

مینیمالیسم و آرامش شهر

خبرنگاران در ایلام، بهروز سپیدنامه: به قول ریچارد هالووی، سادگی و وضوح و یکتایی صفاتی هستند که به زندگی ما قدرت و نشاط می بخشند و نشانه های هنر عالی هستند. مینیمالیسم یا ساده گرایی یک مکتب هنری است که اساس آثار و بیان خود را برپایه سادگی بیان و روش های...

4 اردیبهشت 1402

نوروز به روایت مستوفی؛ از سبزی پلو شب عید تا هفت سین

عبدالله مستوفی (1329 - 1257 ه. ش) از رجال دوره قاجار در کتاب توضیح زندگانی من/ تاریخ اجتماعى و ادارى دوره­ قاجار تصویری روشن و گویا از برگزاری آیین نوروز در آن روزگار ارائه داده است. آنچه می خوانید بخش هایی از کتاب مستطاب اوست.

27 اسفند 1401

بنیادی ترین چالش زبان و ادبیات بومیان لک خطر فراموشی آن در نسل تازه است

ایسنا/ براساس خبرهای واصله، بنیادی ترین چالش زبان و ادبیات بومیان لک خطر فراموشی آن در نسل تازه است.

3 بهمن 1401

چرا نباید تماشای فیلم بدون تاریخ، بدون امضاء را از دست بدهید؟

فیلم بدون تاریخ، بدون امضاء را 2 شب پیش دیدم. بعد از تماشا دو فیلم ایرانی با کیفیت کم در دو سه هفته قبل، این یکی از سطح انتظار من خیلی بالاتر بود.

19 آذر 1401

عرضه کتاب های آموزشی شهر شکوفه ها در تهران

کتاب های آموزشی ویژه نوآموزان با هدف ایجاد آمادگی لازم برای ارتقاء مهارت های اجتماعی در مراکز آموزشی شهر شکوفه های منطقه ها 22 گانه مرکز عرضه می گردد.

3 آبان 1401

ریشه های دارک سولز و الدن رینگ چگونه به بازی Kings Field برمی شود؟

بیش از ده سال پیش، دیمنز سولز روی کنسول پلی استیشن 3 منتشر شد؛ اکشن نقش آفرینی ای که سازندگان نسبتا گمنام ژاپنی فرام سافت ور خلق نموده بودند. تردیدی نیست در اینکه این بازی و نسخه های بعدی آن، اعم از شماره دارها و فرعی ها، سبک اکشن نقش آفرینی را متحول کردند.

14 مرداد 1401

شرطی که جیم کری برای بازی در دنباله ماسک بیان کرد

جیم کری بازیگر و کمدین معروف گفت تنها به یک شرط حاضر به بازی در دنباله فیلم کلاسیک و پیروز ماسک خواهد بود.

21 تیر 1401

نامزدهای لاک پشت پرنده معرفی شدند

نامزدهای دهمین دوره اهدای نشان های طلایی و نقره ای لاک پشت پرنده اعلام شدند.

29 خرداد 1401

نیازبه بازاندیشی درباره قواعد منابع انسانی

به تازگی درباره ناکامی های مدیریت منابع انسانی در رسیدگی به مسائل سازمانی و کارکنان و انتقاداتی که به علت نادیده گرفتن واقعیت ها به آن ها وارد شده بسیار شنیده ایم.

31 اردیبهشت 1401

گردشگری ادبی ؛ مارک توین، خالق ماجراهای تام سایر

سمیوئل لنگهورن کلمنز با نام هنری مارک توین، نویسنده و طنزپرداز آمریکایی است که معروفیت وی بیش تر به خاطر رمان های ماجراهای تام سایر و ماجراهای هاکلبری فین است. رمان دوم به عنوان رمان بزرگ آمریکا شناخته می گردد.

8 اردیبهشت 1401

کلاس درس تربیت بدنی در کدام مدارس برگزار می گردد؟

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت با توجه به بازگشایی مدارس تاکید شده است در مدارسی که شرایط بازگشایی وجود دارد کلاس درس تربیت بدنی مغفول نماند و در برنامه درسی کلاس گنجانده گردد.

27 فروردین 1401

نمایشگاه مجازی در کنار نمایشگاه حضوری کتاب به توسعه صنعت نشر یاری می نماید

به گزارش خبرنگاران ، عباس زارع (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران) در گفت وگو باستادخبری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، ضمن اشاره به موفقیت نمایشگاه مجازی کتاب تهران در گام دوم، اعلام کرد: شاید کمتر کسی سال گذشته تصور می کرد که با توجه به شرایط...

14 اسفند 1400

فرهنگیان مولف و نویسنده، کتب خود را به دبیرخانه کتاب سال معلم ارسال نمایند

تهران (پانا) - وزارت آموزش و پرورش سال جاری جشنواره کتاب سال معلم را برگزار می نماید ؛ همکاران فرهنگی مولف و نویسنده می توانند آثار خود را برای انتخاب کتاب سال معلم تا سرانجام فروردین 1401 به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

9 دی 1400

ایرانیان و حضرت معصومه (س)

به گزارش خبرنگاران در خراسان رضوی، کتاب ایرانیان و حضرت معصومه (س) در 8 فصل شامل زندگی حضرت معصومه (س) در یک نگاه، جایگاه دینی و شخصیت معنوی حضرت معصومه (س)، حضرت معصومه (س) و آیین های معنوی ایرانیان، حضرت معصومه (س) و آداب ایرانی، ساختار حرم حضرت معصومه...

6 دی 1400

معرفی نامزدهای نهایی جایزه تی اس الیوت

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، هیئت داوران جایزه تی اس الیوت نامزدهای نهایی خود را در امسال معرفی کرد. جایزه تی .اس .الیوت یکی از معتبرترین و باارزش ترین جوایز ادبی انگلیس است که هرساله به وسیله بنیاد تی.اس.الیوت به برترین اثر در حوزه شعر اهدا می...

16 آبان 1400

اردوی جهادی تخصصی در حاشیه شهر کرمان

جهادگران بنیاد ملی مهررسانان ایران در اردوی یک روزه مرکب خدمات تخصصی چند منظوره به بیش از هزار نفر در شهرک سعیدی کرمان ارائه کردند.

10 آبان 1400

مقایسه زیبای طناز طباطبایی از شهاب حسینی و نوید محمدزاده

خبرنگاران : ویدئوی واکنش جالب طناز طباطبایی بازیگر زن مشهور سینما به مقایسه نوید محمدزاده و شهاب حسینی را ببینید.

11 مهر 1400
تعداد: (52)