معماری و عمران

جالب ترین محله های مونترال برای گردشگران کنجکاو

شهر مونترال با شرایط دو زبانه و حال و هوای خلاقی که دارد، می تواند به نوعی مرکز فرهنگی کانادا نامیده گردد. در اینجا تنوع و شگفتی های زیادی را می بینید و گستره وسیعی از منطقه ها مسکونی، تجاری و تفریحی وجود دارد که می توانید آن ها را کشف کنید. در مونترال 19...

9 دی 1402

با نقل مکان به این شهرهای اروپایی پول دریافت کنید

شهرهای اروپایی که با کاهش جمعیت روبه رو هستند، به افراد جدیدی که در آنجا ساکن شوند، پول بسیار زیاد و سخاوتمندانه ای را می دهند. بسیاری از بخش های حومه شهری و روستایی در اروپا با مشکل پیری جمعیت روبرو هستند چراکه بسیاری از افراد جوان به شهرها نقل مکان می...

26 فروردین 1402

نوروز به روایت مستوفی؛ از سبزی پلو شب عید تا هفت سین

عبدالله مستوفی (1329 - 1257 ه. ش) از رجال دوره قاجار در کتاب توضیح زندگانی من/ تاریخ اجتماعى و ادارى دوره­ قاجار تصویری روشن و گویا از برگزاری آیین نوروز در آن روزگار ارائه داده است. آنچه می خوانید بخش هایی از کتاب مستطاب اوست.

27 اسفند 1401

کنسول قدیمی منزل را به جاکفشی تبدیل کنید

با توجه یه اینکه روز به روز به قیمت وسایل دکوری منزل افزوده می گردد، یکی از برترین گزینه ها برای داشتن دکوراسیونی نو و به روز استفاده از وسایل چوبی قدیمی است که گوشه انباری جا خوش نموده اند.

28 بهمن 1401

بنیادی ترین چالش زبان و ادبیات بومیان لک خطر فراموشی آن در نسل تازه است

ایسنا/ براساس خبرهای واصله، بنیادی ترین چالش زبان و ادبیات بومیان لک خطر فراموشی آن در نسل تازه است.

3 بهمن 1401

نگاهی به بناهای تخت جمشید شیراز و کاربری آن ها

باید یکی از با اهمیت ترین آثارتاریخی ایران را تخت جمشید شیراز بدانیم، معماری تخت جمشید و نقوش برجسته تخت جمشید از یادگاری ها هخامنشیان است که در جهان شناخته شده و مشهور است. از گذشته ها تا به امروز مطالعات زیادی بر روی نقوش برجسته تخت جمشید و معماری تخت...

30 دی 1401

یکی از مسائل موجود در ایران عدم توازن حضور گردشگران است

ایسنا/ براساس آخرین اخبار و گزارش های منتشر شده، یکی از مسائل موجود در ایران عدم توازن حضور گردشگران است.

13 آذر 1401

کافی شاپ گراوندز آو الکساندریا یکی از کافه های معروف سیدنی به شمار می رود

جاذبه ها/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، کافی شاپ گراوندز آو الکساندریا یکی از کافه های معروف سیدنی به شمار می رود.

22 آبان 1401

بهسازی روکش آسفالت درخواست اهالی منطقه ماسور شد

اهالی کوچه پردیس 15 در منطقه ماسور شهرستان خرم آباد مدتی است که در انتظار بازسازی و آسفالت این کوچه هستند.

13 آبان 1401

پیش بینی مدل های مختلف توسعه پارکینگ عمومی در قم

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر قم گفت: ضروری است تا مدل های جذابی برای سرمایه گذاری در حوزه ساخت پارکینگ به وسیله مدیریت شهری تعریف گردد.

26 مهر 1401

امکان کشف حیات فرازمینی تا 25 سال آینده وجود دارد

با نگاه به توسعه ابزارهای قدرتمند برای آنالیز سیارات فراخورشیدی، یک پژوهشگر معتقد است که تا 25 سال آینده می توانیم شواهدی از حیات را فراسوی منظومه شمسی بیابیم.

24 شهریور 1401

با Zem هم برانید هم هوا را تمیز کنید!

دانشجویان دانشگاه تکنولوژی آیندهوون در هلند ماشین الکتریکی ساخته اند که نه تنها آلودگی برای محیط زیست ندارد، بلکه هنگام حرکت دی اکسید کربن را جذب نموده و هوا را تصفیه می نماید.

18 مرداد 1401

ریشه های دارک سولز و الدن رینگ چگونه به بازی Kings Field برمی شود؟

بیش از ده سال پیش، دیمنز سولز روی کنسول پلی استیشن 3 منتشر شد؛ اکشن نقش آفرینی ای که سازندگان نسبتا گمنام ژاپنی فرام سافت ور خلق نموده بودند. تردیدی نیست در اینکه این بازی و نسخه های بعدی آن، اعم از شماره دارها و فرعی ها، سبک اکشن نقش آفرینی را متحول کردند.

14 مرداد 1401

مقایسه نیسان جوک با رنو کپچر و پژو 2008

نیسان جوک را در تولیدات نیسان، جزو خودروهای عادی نمی دانند. از هر طرف که به این خودرو نگاه کنید، استثنایی است. در این مقاله، به مقایسه نیسان جوک با رنو کپچر و پژو 2008 می پردازیم. با ما همراه باشید.

9 مرداد 1401

نسل نو تراشه های پرچم دار کوالکام به طور انحصاری به وسیله TSMC فراوری می شوند

چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 به طور کامل به وسیله سامسونگ فراوری می گردد ولی مدیران این شرکت فراوری مدل پلاس این تراشه را به شرکت تایوانی TSMC واگذار نموده اند. حالا مینگ-چی کو، از مشهورترین تحلیلگران دنیا در حوزه موبایل، مدعی شده که مدیران کوالکام با TSMC برای...

4 مرداد 1401

وزیر مسکن: برای ساخت خانه های ویلایی زمین می دهیم

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه منابع خوبی به صندوق ملی مسکن تخصیص یافته است گفت: در شهرهایی که سکونت غالب مردم در خانه های یک طبقه است زمین برای احداث خانه های ویلایی واگذار می کنیم.

26 تیر 1401

نسخه واقعیت مجازی رزیدنت اویل 4 این ماه عرضه می گردد

اوایل امسال بازی رزیدنت اویل 4 برای فناوری واقعیت مجازی معرفی گردید. اکنون طبق اعلام رسمی ناشر و سازندگان این اثر، تاریخ عرضه رزیدنت اویل 4 وی آر (Resident Evil 4 VR) برای دستگاه واقعیت مجازی آکیولس کوئست 2 تعیین شده است.

24 تیر 1401

باهوکلات؛ روستایی که جاذبه اش تمساح است!

یکی از جاذبه های گردشگری چابهار روستای گاندو یا باهوکلات است که معروفیت خود را مدیون گونه ای نادر از تمساح به نام تمساح گاندو یا پوزه کوتاه است.

20 تیر 1401

نقش مهم گردشگری خوراک در متمایزسازی مقاصد

ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، توضیحاتی در مورد نقش مهم گردشگری خوراک در متمایزسازی مقاصد ارائه شد.

7 تیر 1401

روستاهای تاریخی ایران را بشناسید

نمی توان تاریخ دقیقی برای قدمت روستاها معین کرد، به همین منظور در این متن قدیمی ترین روستاهای ایران را که بسیار معروف و پرطرفدار هستند به شما معرفی می کنیم.

7 تیر 1401
تعداد: (60)