مقایسه نیسان جوک با رنو کپچر و پژو 2008
به گزارش وبلاگ تفکر برتر، نیسان جوک را در تولیدات نیسان، جزو خودروهای عادی نمی دانند. از هر طرف که به این خودرو نگاه کنید، استثنایی است. در این مقاله، به مقایسه نیسان جوک با رنو کپچر و پژو 2008 می پردازیم. با ما همراه باشید.
مقدمه ای بر مقایسه نیسان جوک
نیسان جوک به واسطه چهره منحصربه فردش، توانسته است در عرض همین چند سال نظر مشکل پسندان را به خود جلب کند. ایمنی و عملکرد و طراحی آن، جوک را از دیگر خودروها متمایز می نماید. طبق آمارهای رسمی، دو محصول نیسان جوک و نیسان ایکس تریل بیش از 10 درصد سهم بازار واردات خودرو ایران را در دست گرفته اند.
مقایسه نیسان جوک با رنو کپچر
این دو خودروی شاسی بلند پلتفرم و موتور یکسانی دارند، ولی از نظر طراحی ظاهری، طراحانِ هیچ کدام از این دو خودرو به هیچ وجه نمی توانستند طراحی متفاوتی داشته باشند. رنو کپچر بر اساس رنو کلیو ساخته شده است که خودروی کوچک تری است و از همین رو، خطوط زیبای منحنی آن را به ارث برده که ظاهری خیره کننده به رنو کپچر داده است.
از سوی دیگر نیسان جوک با خطوط صاف و زوایای قابل توجه خود، طراحی تعیین و برجسته تری دارد. همین موضوع سبب شده است که جوک بیشتر جلب توجه کند. سقف شیب دار جوک ازجمله ویژگی هایی است که در طراحی این خودرو نسبت به رنو کپچر تمایز ایجاد می نماید. شکل طراحی سقف جوک باعث شده است تا این خودرو اسپرت تر به نظر برسد، ولی از سوی دیگر، جای سرنشینان عقب را کاهش داده است.
طراحی ساده و مینی مال رنو کپچر و کیفیت زیاد مواد مصرفی باعث شده است این خودرو ظاهری باشکوه داشته باشد. طراحی داخلی جوک تاحدی می تواند از شخصیت مالک این خودرو تأثیر بگیرد.
نیسان جوک از نمای روبه رودر شاسی بلندهای کامپکت، در مقایسه با خودروهای پیشین، جایگاه نشیمن راننده بالاتر است که به راننده دید بهتری از جاده می دهد. این نکته در نیسان جوک و هم در رنو کپچر به وضوح دیده می گردد. هر دو خودرو به سیستم کنترل روشنایی مجهزند که موجب سهولت در رانندگی های شهری می گردد. بعلاوه هر دو موقع رانندگی بی صدا هستند و عملکرد بهینه ای دارند؛ یعنی هر دو خودرو برای سفرهای طولانی گزینه مناسبی به حساب می آیند. ولی در جاده های پرپیچ وخم کوهستانی هیچ کدام لذت هاچ بک های قدیمی را به راننده نمی دهند. تفاوت اساسی که می توانیم در مقایسه نیسان جوک با رنو کپچر بگوییم، این است که محصول رنو فقط با دیفرانسیل جلو ارائه می گردد ولی محصول شرکت نیسان مدل چهارچرخ محرک هم دارد. این قابلیت متعلق به تیپ هایی است که موتور 1600 سی سی توربوشارژ دارند.
در مقایسه نیسان جوک با رنو کپچر، موتور جوک کارایی بیشتری دارد؛ به عنوان مثال بهینه ترین موتور دیزلی کپچر در هر 100 کیلومتر به طور میانه 3.7 لیتر مصرف سوخت دارد و در هر کیلومتر 95 گرم دی اکسیدکربن آزاد می نماید، ولی جوک در هر 100 کیلومتر کمتر از 4 لیتر بنزین مصرف می نماید. نمونه های بنزینی هر دو خودرو فوق العاده است و موتور کپچر با مصرف 5 لیتر بنزین در 100 کیلومتر ازنظر بهینه سازی مصرف سوخت از جوک پیشی می گیرد. موتور بنزینی 1600 سی سی توربو جوک با عملکرد نرم و بی صدای خود، کم نظیر است. این موتور در هر 100 کیلومتر کمتر از 6 لیتر بنزین به صورت قرارگیری در حالت کم مصرف می سوزاند.
در مقایسه نیسان جوک با رنو کپچر، رنو کپچر کارایی بیشتری دارد. ظرفیت صندوق عقب کپچر در حالتی که جایگاه های عقب صاف باشد، 377 لیتر و چنانچه در حالت خوابیده قرار بگیرند به 1235 لیتر می رسد. در مقابل، نیسان جوک در شرایطی که کفی صندوق عقب در پایین شرایط خود قرار گرفته باشد، 352 لیتر ظرفیت دارد و اگر جایگاه ها را بخوابانید، تا 1189 لیتر افزایش پیدا خواهد نمود.
نمای داخلی نیسان جوکاین دو خودروی نیم شاسی قابلیت های فراوان و امکانات به روزی دارند و درنهایت تصمیم آخر را شما باید بگیرید. ازنظر رسانه ها، رنو ظاهر کپچر تأثیرگذارتر است که از این منظر امتیاز بیشتری در مقایسه نیسان جوک می گیرد. بااین حال برای گروه خاصی از مخاطبان که برون گراتر و اجتماعی ترند، نیسان جوک جذابیت و گیرایی خاصی دارد که رنو کپچر قدرت بازسازی آن را برای مخاطب خود ندارد.
پیشنهاد ما این است که برای کسب اطلاعات بیشتر پیش از خرید، مقایسه رنو کپچر با پژو 2008 و رنو داستر و سانگ یانگ تیوولی را هم بخوانید.
مقایسه نیسان جوک با پژو 2008
ویژگی شاخص طراحی خارجی نیسان جوک قوس برجسته گلگیرها در بالای چرخ ها و ارتفاع به نسبت زیاد درها و بخش میانی است که باعث شده است پنجره های کناری باریک و کوچک باشند. این نوع طراحی مخاطبان را یاد سبک رایج خودروهای دهه های 1960 و 1970 می اندازد. همین مورد را تا حدی می توان در ماکسیما هم دید، ولی با این تفاوت که جوک طول کمتر و ارتفاع بیشتری دارد. در مقابل، ابعاد پنجره ها در پژو 2008 به طور کامل استاندارد است و در مقایسه نیسان جوک درهای کوچک تری دارد.
ویژگی های ظاهری کوپه مانند نیسان جوک را می توان در دست گیره درهای عقبی آن هم دید. در جوک دستگیره ها روی بدنه یا روی در نیست و به شکل مخفی ای روی فریم پنجره کوچک پشتی قرار دارند، ولی در پژو 2008 دست گیره ها به شکل استاندارد طراحی شده اند.
قوس روی گلگیرها در پژو 2008 در مقایسه نیسان جوک برجستگی کمتری دارد. در طراحی هر دو خودرو کوشش شده است تا ظاهرشان تاحدامکان اسپرت به نظر برسد؛ برای مثال، می توان به طراحی چراغ های جلوی نیسان جوک اشاره نمود که به نحوی طراحی شده است که وقتی از روبه رو آن را می بینید با مجموعه ای از چراغ های ریز و درشت روبرو می شوید.
در جوک، 2 چراغ بزرگ و راهنماها در دو سمت کاپوت جلو قرار گرفته است تا با این شکل از طراحی، بتوان لنز آنها را از داخل اتاقک دید. علت این طراحی یاری بیشتر به راننده موقع دور زدن است. ولی چراغ های جلوی پژو 2008 به شکلی طراحی شده است که حالتی پرجذبه به خودرو می بخشد. این چراغ های کرومی به لامپ های LED روشنایی روز هم مجهزند که به دید بهتر راننده در روز یاری می نماید. درکل، طراحی چراغ های جوک را از نظر ظاهری در مقایسه با پژو 2008، می توان عجیب و غیرعادی دانست ولی ازنظر کارایی و مقدار نوردهی قوی تر است. چراغ های عقب پژو 2008 هم به لامپ های LED مجهزند.
نمای پشتی نیسان جوکدر رابطه با مزایای فنی پژو 2008 اول از همه می توان به طراحی استاندارد موتور آن اشاره نمود. پژو 2008 با بهره بردن از موتور 4 سیلندر و توربوشارژ خود، قدرت و شتاب کافی برای رانندگی مطمئن تأمین می نماید. اگر از مقدار مصرف سوخت آن صرف نظر کنیم، با توجه به وزن سبک تری که در مقایسه نیسان جوک دارد، برای رانندگی در جاده مناسب تر است.
بعضی از صاحبان نیسان جوک گهگاه گلایه هایی داشته اند. بنابر آمارهای موجود در سال 2017، 14.5 درصد از صاحبان جوک اعلام نموده اند که دست کم یک بار با خودروی خود به مشکل برخورده اند. بخش مهمی از این نارضایتی های گزارش شده مربوط به مسائل موتور آن بوده است. بااین حال، نیسان جوک پیروز شده است از Euro NCAP (برنامه آنالیز ماشین های نو اروپا) 5 ستاره دریافت کند و با تکیه بر همین 5 ستاره، شرکت نیسان اغلب پیروز بوده است تا متقاضیان خرید نیسان جوک را متقاعد کند. در مقابل، پژو 2008 در اغلب مواقع رضایت صاحبان خود را فراهم نموده است و در بیشتر آمارها و آنالیز ها مشکل فنی خاصی از آن گزارش نشده است.
در سرانجام باید بگوییم بد نیست برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مقایسه پژو 2008 با خودروهای رقیب در بازار را هم بخوانید.
سخن آخر
امیدواریم این مطلب که دربارهٔ آنالیز و مقایسه نیسان جوک است، برای شما مفید بوده باشد. بعلاوه می توانید در سایت وبلاگ تفکر برتر آگهی های خرید و فروش نیسان جوک را مشاهده کنید.
نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ وبلاگ تفکر برتر در میان بگذارید.
منبع: بلاگ دیوار