علم و تکنولوژی

بالاتر از این سیاهی رنگی نیست، عکس

محققان، پوشش نانویی فوق سیاهی ساختند که می تواند در نسل بعدی تلسکوپ های فضایی مورد استفاده قرار بگیرد.

24 اسفند 1402

یک قابلیت کاربردی از گوشی های شیائومی حذف می گردد

شیائومی به خاطر هشدار گوگل یکی از قابلیت های کاربردی و محبوب HyperOS را حذف می نماید.

22 اسفند 1402

چین ایستگاه فضایی خود را کامل کرد، عکس

زومیت نوشت: تصاویر تازه منتشرشده، برای اولین بار ساختار کامل ایستگاه فضایی تیان گونگ را از زمان ورود آن به مدار نزدیک زمین نشان می دهند.

9 آذر 1402

ورودی غار اسرارآمیز باستانی پیدا شد، اینجا هزاران سال پیش خانه بوده، عکس

گجت نیوز نوشت: باستان شناسان آلمانی پیروز به کشف یک غار باستانی مخفی با قدمت 16 هزار ساله شده اند که محل سکونت بشر بوده است.

19 مرداد 1402

بهترین روش درمانی برای درمان انحراف چشم

وقتی فردی به جهان می آید، می گویند که چشم به جهان گشود، این جمله به معنی به جهان آمدن است ولی شاید بتوان از زاویه دیگری نیز به آن نگریست، یعنی ما وقتی به جهان می آییم، با چشم هایمان پیرامونمان را می بینیم و آن را درک می کنیم.

30 تیر 1402

این تخته سنگ مرموز راز شهر باستانی گمشده را فاش می نماید

Ocomtún به معنای ستون سنگی، یک شهر مایایی است که اخیراً در منطقۀ حفاظت شده بوم شناختی بالامکو با استفاده از عکاسی با وضوح بالا و فناوری پیشرفتۀ موسوم به لیدار (LiDar) کشف شده است.

19 تیر 1402

طوطی ها با تماس ویدیویی می توانند دوستان تازه پیدا نمایند

نرم افزار های تماس ویدیویی مانند زوم و فیس تایم از دوران همه گیری مورد توجه زیادی قرار گرفتند و راه های مناسبی را برای ارتباط انسان ها با یکدیگر ارائه می نمایند. حالا دانشمندان با انجام یک تحقیق جالب متوجه شده اند که طوطی ها نیز می توانند استفاده از این...

4 اردیبهشت 1402

آیا مرگ روزنامه فرارسیده است؟

نسخه چاپی و کاغذی مدت هاست برای بسیاری از مردم که مرده است. با این حال هنوز برای اقلیتی از جمعیت بالای 65 سال نسخه چاپی تا حدودی مهم است و برای تعدادی از کسانی که به میزان کافی با نسخه کاغذی بزرگ شده اند یعنی افراد بالای 45 سال، روزنامه به صورت نسخه چاپی...

29 فروردین 1402

فرانسه توئیتر، اینستاگرام و تیک تاک را برای کارمندان ممنوع نمود

به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، تصمیم فرانسه برای ممنوعیت مذکور شامل مقامات دولتی، قانونگذاران و امانوئل مکرون(رییس جمهور کشور) را نیز شامل می گردد.

8 فروردین 1402

دوربین گلکسی اس 23 بهینه سازی می گردد ، نارضایتی مشتریان کار خود را کرد!

طبق گزارش ها، سامسونگ در حال کار روی بهینه سازی و بروزرسانی دوربین اصلی سری گلکسی اس 23 است.

22 اسفند 1401

درباره نهنگ اثر دارن آرنوفسکی؛ به این آدم عجیب و غریب نگاه کنید!

هم میهن نوشت: هر چند وقت یک بار، فیلمی بحث برانگیز به سینما ها می آید که مخاطب های خود را به دو دسته کاملا مجزا تقسیم می نماید؛ نهنگ تازه ترین ساخته دارن آرنوفسکی جزو این دسته آثار است. آرنوفسکی فیلمساز 54 ساله آمریکایی است که بیشتر برای ساخت درام های روانشناسانه...

10 اسفند 1401

کمیسیون اتحادیه اروپا تیک تاک را برای کامندانش ممنوع نمود

به گزارش خبرنگاران به نقل از ای بی سی نیوز، این کمیسیون در بیانیه ای اعلام نمود تمام کارمندانش باید تا 15 مارس از این دستور پیروی نمایند.

5 اسفند 1401

تصویری از گوشی پرچمدار آینده سونی، اکسپریا 1 وی چه زمانی معرفی می گردد؟

هنوز معین نیست که آیا گوشی سونی Xperia 1 V سال جاری در نمایشگاه بارسلونا رونمایی می گردد یا خیر، اما مهم این است که طراحان بر اساس معیناتی که از این گوشی به دست آمده، طرح هایی را از آن به تصویر کشیده اند.

23 بهمن 1401

ماجرای اعزام داور فوتبال به تاجیکستان چیست؟

مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال به تازگی و در گفت وگویی اعلام نمود که یک داور ایرانی - که باید به رقابت های جام ملت های آسیا برود - به تاجیکستان خواهد رفت تا در دوره های آموزشی فیفا شرکت کند و ایران سهمیه اش را در داوری جام ملت های آسیا از دست ندهد. شواهد...

19 بهمن 1401

ربات عجیب ژاپنی امنیت را برقرار می نماید

شرکت SEQ SENSE از نسل تازه ربات های نگهبان که هوش مصنوعی پیشرفته ای برخوردار هستند در توکیو ژاپن رونمایی کرد.

13 بهمن 1401

بنیادی ترین چالش زبان و ادبیات بومیان لک خطر فراموشی آن در نسل تازه است

ایسنا/ براساس خبرهای واصله، بنیادی ترین چالش زبان و ادبیات بومیان لک خطر فراموشی آن در نسل تازه است.

3 بهمن 1401

راهنمای خرید هدفون گیمینگ؛ برترین هدست ها در تمام رده های قیمتی

بحث صدا در تجربه گیمینگ اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین علت است که بازی ها نیز تمرکز زیادی روی این بخش داشته و کوشش می نمایند تا برترین تجربه را در این زمینه به بازیکنان ارائه دهند. نکته اینجاست که هر چقدر هم که یک بازی صداگذاری عملکرد خوبی داشته باشد،...

26 دی 1401

200 سالگی پدر علم ژنتیک با نبش قبر او جشن گرفته شد

تیمی از دانشمندان جمهوری چک، سال جاری برای تجلیل از گرِگور مِندِل، دانشمند و راهبی که آزمایش هایش در اواسط دهه 1800 میلادی ژنتیک مدرن را بنیان گذاشت، برای تجلیل از او پس از 200 سال از تولدش تصمیم گرفتند نبش قبر نموده و توالی یابی دی ان ای این دانشمند را آنالیز...

22 دی 1401

اگر سد چم شیر آبگیری گردد و جواب نگیریم، راه برگشتی وجود ندارد

عضو هیات علمی گروه هیدرولوژی و منابع آب دانشگاه شهید چمران اهواز با تاکید بر لزوم تکمیل مطالعات سد چم شیر قبل از آبگیری، گفت: اگر سد چم شیر مانند سد گتوند آبگیری شد و جواب نگرفتیم، راه برگشتی وجود ندارد.

7 دی 1401

تاریخ عرضه Star Wars Jedi: Survivor معین شد؛ گیم پلی آن را ببینید

همان طور که از قبل هم وعده داده شده بود، در جریان رویداد گیم اواردز 2022 تریلر جدیدی از گیم پلی بازی جنگ ستارگان جدای: بازمانده (Star Wars Jedi: Survivor) نشان داده شد.

20 آذر 1401
تعداد: (179)