ورودی غار اسرارآمیز باستانی پیدا شد، اینجا هزاران سال پیش خانه بوده، عکس

به گزارش وبلاگ تفکر برتر، گجت نیوز نوشت: باستان شناسان آلمانی پیروز به کشف یک غار باستانی مخفی با قدمت 16 هزار ساله شده اند که محل سکونت بشر بوده است.

ورودی غار اسرارآمیز باستانی پیدا شد، اینجا هزاران سال پیش خانه بوده، عکس

کاوش در آثار باستانی و کشف مکان های تازه مجذوب نماینده و تماشایی است و می تواند به تکمیل تاریخ یک کشور یا منطقه یاری شایانی کند. باستان شناسان با دقت، صبر و حوصله ای که دارند، کوشش می نمایند وقایع و آثار باستانی را به همان وضعی که یافته اند در معرض نمایش عمومی قرار دهند.

کشف یک غار باستانی مخفی با قدمت عصر یخبندان!

به تازگی گروهی از کاوشگران و باستان شناسان پیروز به کشف دهانه غاری شده اند که گفته شده مربوط به 16 هزار سال پیش است و سکونتگاه بشر بوده. پژوهشگران هنوز نتوانسته پا به درون غار بگذارند و شاید تا یک سال دیگر پیروز به چنین کاری نشوند اما طبق چیزی که آنها توصیف نموده اند، منحصر به فرد است.

غار مذکور به عنوان یکی از آثار باستانی قدیمی در شهر انگن آلمان واقع در استان بادن وورتمبرگ است و گفته شده قدمت آن به عصر یخبندان بر می شود و سن 16 هزار ساله دارد. لازم به ذکر است موجودیت غار از دهه 1970 میلادی تعیین شده بود ولی تا به امروز ورودی اصلی آن پنهان بود و بنابراین وارد آن نشده بودند.

ماجرای کشف غار به دهه 70 میلادی و زمانی باز می شود که قرار بود خط لوله فاضلاب از همان نزدیکی ها عبور کند که در جریان این واقعه، حفره ای کوچک روی سقف غار پیدا شده بود. تا امروز باستان شناسان پیروز نشده بودند وارد غار شوند و به اکتشاف بپردازند. پس از سال ها تأمل بالاخره در سال 2021 جستجوهای تازه ای برای کشف ورودی اصلی غار شروع شد.

بالاخره کاوش ها جواب داد و شش هفته بعد از کوشش های شبانه روزی، اطلاعات تازه ای به دست آمد ولی همچنان راز ورودی اصلی نامکشوف باقی ماند تا اینکه از اوایل سال 2023 میلادی، آنالیز های ژئوفیزیکی نشان داد که غار از آنچه تصور می شده بزرگ تر است و عمقی حدود 20 متر دارد.

اکتشافات تازه منجر به پیدا شدن ورودی اصلی غار شده و به عقیده دکتر ایوون تافلمایرز این یک موقعیت استثنایی است که باستان شناسان می توانند محلی تا این مقدار بکر و دست نخورده را کاوش نمایند. مجموعه ای که غار در آن واقع شده به پارک عصر یخبندان معروفیت یافته و یکی از قدیمی ترین غارهای دیگر به نام پترزفلس با قدمت 13 تا 15 هزار ساله در همین حوالی قرار گرفته است.

به گفته دکتر تافلمایرز، مطمئنیم که اینجا در اواخر عصر یخبندان محلی برای سکونت بوده است و امیدواریم که چیزهایی مثل ابزارها یا حتی جواهرات سنگی و بقایای آثار هنری را در اینجا پیدا کنیم. ورودی غار در حال حاضر با لایه ای از خاک پوشانده شده و پژوهشگران در حال کاوش و آنالیز آن هستند تا بتوانند در یک سال آینده وارد آن شوند. قرار شده تا سال آینده و برای جلوگیری از آسیب رساندن به غار، ورودی آن مسدود بماند.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "ورودی غار اسرارآمیز باستانی پیدا شد، اینجا هزاران سال پیش خانه بوده، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورودی غار اسرارآمیز باستانی پیدا شد، اینجا هزاران سال پیش خانه بوده، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید