طوطی ها با تماس ویدیویی می توانند دوستان تازه پیدا نمایند

به گزارش وبلاگ تفکر برتر، نرم افزار های تماس ویدیویی مانند زوم و فیس تایم از دوران همه گیری مورد توجه زیادی قرار گرفتند و راه های مناسبی را برای ارتباط انسان ها با یکدیگر ارائه می نمایند. حالا دانشمندان با انجام یک تحقیق جالب متوجه شده اند که طوطی ها نیز می توانند استفاده از این ابزار ها را برای ارتباط برقرار کردن با دیگران و پیدا کردن دوستان تازه یاد بگیرند.

طوطی ها با تماس ویدیویی می توانند دوستان تازه پیدا نمایند

به گزارش دیجیاتو، در این مطالعه که به وسیله دانشمندان دانشگاه نورت ایسترن با همکاری محققان MIT و دانشگاه گلاسگو اجرا شده است، آن ها روی این موضوع متمرکز شدند که آیا می توان به پرندگاه اهلی استفاده از تبلت و گوشی های هوشمند برای تماس با یکدیگر را آموزش داد یا خیر. نتایج مطالعه آن ها نشان می دهد که به طوطی ها می توان آموزش داد تا از این طریق ارتباط از راه دور را تجربه نمایند.

دانشمندان به گروهی از طوطی ها در گونه های مختلف و مراقبان آن ها نحوه برقراری تماس ویدیویی با یکدیگر در مسنجر فیسبوک را آموزش دادند و در یک دوره سه ماهه، داده های مربوط به این آزمایش را جمع آوری کردند.

تاثیر تماس ویدیویی بر طوطی ها

طوطی ها نه تنها به طور آزادانه تماس ها را شروع می کردند، بلکه ظاهراً این موضوع را درک می کردند که یک طوطی دیگر در سمت مقابل تماس وجود دارد. علاوه بر این، مراقبان اعلام کردند که این تماس ها برای طوطی های آن ها تجربیات مثبتی به همراه داشته است. در واقع پرندگان به وسیله این تماس های ویدیویی می توانند بعضی کار ها مانند صدا های نو و حتی پرواز را از طوطی های دیگر یاد بگیرند.

بنابراین، می توان گفت که یافته های آن ها نشان می دهد که تماس های ویدیویی می تواند کیفیت زندگی طوطی های خانگی را بهبود بخشد.

این تیم تحقیقاتی به چند علت از طوطی ها در آزمایش خود استفاده نموده اند که مهم ترین نکته هوش فوق العاده آن ها است. به گفته دانشمندان، گونه های خاصی مانند کاسکو و طوطی کاکلی، تقریباً توانایی های شناختی مشابه بچه ها دوره ابتدایی را دارند. با این حال، ربکا کلینبرگر، استادیار دانشگاه نورث ایسترن و یکی از محققین این پژوهش شرح می دهد که آموزش استفاده از گوشی یا تبلت و نرم افزار های آن ها به طوطی ها کار بسیار سخت و زمان بری است.

منبع: فرارو

به "طوطی ها با تماس ویدیویی می توانند دوستان تازه پیدا نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طوطی ها با تماس ویدیویی می توانند دوستان تازه پیدا نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید