ادبیات

رمان کارکشته ، روزگار دودکیِ آقای پیاز منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در شیراز، این کتاب نوشته محمدسعید احمدزاده در سال 1402 از سوی انتشارات پرتو رخشید در 100 صفحه قطع رقعی منتشر شده است.

24 مرداد 1402

احتیاج به رفرم فرهنگی داریم ، دهه طلایی فرهنگی کشور تکرار نمی گردد

عبدالجبار کاکایی، شاعر، ترانه سرا و زبانشان می گوید: بهتر بود حضور ناشران و کتابفروشان در نمایشگاه کتاب به لحاظ زمانی از یکدیگر تفکیک می شد.

17 اردیبهشت 1402

بنیادی ترین چالش زبان و ادبیات بومیان لک خطر فراموشی آن در نسل تازه است

ایسنا/ براساس خبرهای واصله، بنیادی ترین چالش زبان و ادبیات بومیان لک خطر فراموشی آن در نسل تازه است.

3 بهمن 1401

کنایه تند علیرضا قزوه به مهران مدیری ، صدا و سیما نبود در پایین برره باید بز می چراندی!

علیرضا قزوه نوشت: اگه صدا و سیما نبود تو الان در برره پایین باید نخود می خوردی و بز می چراندی!

5 مهر 1401

نامزدهای لاک پشت پرنده معرفی شدند

نامزدهای دهمین دوره اهدای نشان های طلایی و نقره ای لاک پشت پرنده اعلام شدند.

29 خرداد 1401

بازار گاوی و بازار خرسی رمز ارزها چه مفهومی دارند و تفاوت آن ها در چیست؟

اگر کمی با بازارهای اقتصادی آشنا باشید، حتما عبارت های بازار خرسی و بازار گاوی را شنیده اید. اما این اصطلاحات چه معنایی دارند و کاربرد آن ها در بازار رمز ارزها چیست؟

18 اردیبهشت 1401

آشنایی با فرهنگ کشور فرانسه

فرانسه که در غرب اروپا واقع شده، به خاطر میراث فرهنگی متمایزش در جهان شناخته شده است. در این مقاله با حقایقی جالب و شگفت انگیز از فرهنگ فرانسه، هنر، ادبیات، آشپزی و مذهب در این مرز و بوم، آشنا می شویم.

11 اردیبهشت 1401

گردشگری ادبی ؛ مارک توین، خالق ماجراهای تام سایر

سمیوئل لنگهورن کلمنز با نام هنری مارک توین، نویسنده و طنزپرداز آمریکایی است که معروفیت وی بیش تر به خاطر رمان های ماجراهای تام سایر و ماجراهای هاکلبری فین است. رمان دوم به عنوان رمان بزرگ آمریکا شناخته می گردد.

8 اردیبهشت 1401

راهنمای سفر به نیشابور

نیشابور شهر زیبا و تاریخی استان خراسان رضوی است و از آن می توان به عنوان یکی از شهرهای مطرح ایران که اندیشمندان، شاعران، عارفان و حتی تاریخ نویسان زیادی در آن زندگی می کردند، نیز نام برد. برای سفر به این شهر هم مانند هر مقصد دیگری لازم است تا اطلاعاتی...

3 اردیبهشت 1401

بحث درباره یلدا و دگردیسی آن در قالب کریسمس

نشست مهر جهان تاب به مناسبت شب یلدا برگزار می شود.

3 بهمن 1400

جاهای دیدنی کلیبر کدامند؟

کلیبر یکی از شهرهای آذربایجان شرقی است که با تبریز یک ساعت فاصله دارد و جان می دهد برای سفرهای تابستانی. جاهای دیدنی کلیبر کم نیستند و همه جور سلیقه ای را راضی می نمایند. آنقدر دشت و سبزه اطراف کلیبر پیدا می گردد که حسابی بهتان خوش می گذرد، به خصوص که این...

27 دی 1400

ایرانیان و حضرت معصومه (س)

به گزارش خبرنگاران در خراسان رضوی، کتاب ایرانیان و حضرت معصومه (س) در 8 فصل شامل زندگی حضرت معصومه (س) در یک نگاه، جایگاه دینی و شخصیت معنوی حضرت معصومه (س)، حضرت معصومه (س) و آیین های معنوی ایرانیان، حضرت معصومه (س) و آداب ایرانی، ساختار حرم حضرت معصومه...

6 دی 1400

معرفی نامزدهای نهایی جایزه تی اس الیوت

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، هیئت داوران جایزه تی اس الیوت نامزدهای نهایی خود را در امسال معرفی کرد. جایزه تی .اس .الیوت یکی از معتبرترین و باارزش ترین جوایز ادبی انگلیس است که هرساله به وسیله بنیاد تی.اس.الیوت به برترین اثر در حوزه شعر اهدا می...

16 آبان 1400

واقعا با منکران علم و دانش گریزها چطور باید صحبت کنیم؟ از معتقدان به زمین مسطح گرفته تا منکران تغییرات اقلیمی؟

لی مک اینتایر یک پژوهشگر در مرکز فلسفه و تاریخ علم در دانشگاه بوستون است. او حدود سی سال است که فیلسوف علم بوده و شیفته پاسخ به این سوال است که دلیل خاص و ویژه بودن مفاهیم علمی چیست. با پاسخ به این سؤال می توانیم به شناخت بهتری از دانش برسیم، رشدش دهیم و...

8 مهر 1400

نسخه ایرانی سریال دکستر با بازی امیر آقایی ساخته خواهد شد

بنا بر گزارش روزنامه هفت صبح نسخه ایرانی سریال دکستر (Dexter) به کارگردانی امیرحسین ترابی و با بازی امیر آقایی ساخته خواهد شد.

12 مرداد 1400

لک لک ها بر بام کانون با صدای برومند برگزیده شد

تهران (پانا) - کتاب صوتی لک لک ها بر بام از تولیدات کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان با روایت احترام برومند در بخش آثار الکترونیکی جایزه شورای کتاب کودک به عنوان برگزیده معرفی گردید.

18 خرداد 1400

کهکشان متن خواهرانه؛ جملاتی احساسی در مورد خواهر

متن خواهرانه و جملات در مورد خواهر، اصولا دلنوشته خواهر یا برادر برای خواهرشان است. این جملات گاهی به شعر نزدیکند و با زبان واژگان زیبا می گویند خواهر دوستت دارم و خواهر یعنی عشق. گاهی نیز در توصیف خواهر و خوبی های او می کوشند.

3 اسفند 1399

واکنش نهاد نماز جمعه به اظهارات سخنگوی ستاد کرونا

تهران (پانا) - روابط عمومی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در اطلاعیه ای درباره اظهارات اخیر سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و برگزاری نمازجمعه در شهر مقدس قم اعلام نمود این نهاد، از ابتدای همه گیری ویروس کرونا، به اذعان وزیر بهداشت، در رتبه اول همکاری...

29 بهمن 1399

نویسنده کتاب هری پاتر داستان علمی - تخیلی بچه ها می نویسد

خبر انتشار این کتاب نخستین بار در اواخر ماه مه (7 خرداد سال جاری) منتشر شد و طی تابستان طرفداران بسیار در فضای مجازی درباره آن صحبت نموده اند.

26 آذر 1399

خبرنگاران داستان هایی از نویسندگان مشهور جهان در واپسین عشق

تهران- خبرنگاران- کتاب واپسین عشق با داستان هایی از نویسندگان مشهور جهان؛ از جمله زیدی اسمیت، آر.کی.ناریان، تیم کِپِل و ادوارد مورگان فوستر توسط انتشارات باران راهی بازار کتاب شده است.

17 آذر 1399
تعداد: (28)