اقیانوسی در آکواریوم آنتالیا؛ تماشای دنیای زیر آب

به گزارش وبلاگ تفکر برتر، آیا تا به حال آکواریوم آنتالیا را از نزدیک دیده ای؟ بزرگ ترین مجتمع آکواریوم تونلی در ساحل مدیترانه ای ترکیه که علاوه بر لذت قدم زدن کنار ماهی ها می تواند جنبه تفریحی و آموزشی هم برایت به ارمغان بیاورد. اگر بخواهم ساده تر بگویم، طراحی این آکواریوم به گونه ای است که با ورود به آن می توانی بیش از چند هزار نوع آبزی را دیدن کنی و حتی به آنها غذا دهی.

اقیانوسی در آکواریوم آنتالیا؛ تماشای دنیای زیر آب

مدت بازدید از این آکواریوم از ماه های آوریل تا نوامبر، یعنی در فصل های گرم سال، هر روز از ساعت 9:30 تا 23:00 و در فصل زمستان هر روز از ساعت 10:00 تا 20:00 است. ناگفته نماند که درب آکواریوم 1 ساعت قبل از موعد مقرر بسته خواهد شد تا دیگر کسی وارد آن نگردد.

نکته مهم اینجاست که کل جهت تماشا از آکواریوم، باغ وحش، دنیای یخ و… از 4 ساعت تا 8 ساعت طول می کشد. یکی از جاذبه های این آکواریوم هم ترکیب 4 اقیانوس و دریا با هم است؛ از اقیانوس هند و دریای سرخ گرفته تا اقیانوس آرام و اقیانوس اطلس.

ضمناً، پیشنهاد می کنم در بازدید از این آکواریوم تماشای،از دنیای برف، موزه یخ، سینمای سه بعدی، رستوران ها و کافه هایش هم نگذر. در ادامه این مقاله مجله توریستی وبلاگ تفکر برتر جزئیات بیشتر و بیشتری از بزرگ ترین آکواریوم دنیا می گویم.

آدرس آکواریوم آنتالیا کجاست؟

ترکیه، استان آنتالیا، ساحل کنیالتی، محله اراپسویو، بلوار دوملوپینار

هزینه ورود به آکواریوم آنتالیا در 1400 چقدر است؟

100 لیر ترکیه، معادل 273 هزار تومان

امکانات آکواریوم آنتالیا چیست؟

آکواریوم تونلی، دنیای یخ، موزه یخ، باغ وحش، خانه حیوانات خزنده گرجهتی، سینمای سه بعدی، فروشگاه، رستوران، کافه، محل مناسب برای بازی بچه ها، غواصی در آب، پارکینگ و اجاره ویلچر

تونل آکواریوم؛ شنا کردن کنار ماهی ها

طراحان کاربلدی که روی پروژه تونل و مجتمع آکواریوم آنتالیا فعال بودند، ساحت این آکواریوم را از سال 2011 آغاز و در سال 2012 آن را افتتاح کردند. تونل آکواریومی با طول 131 متری، عرض 3 متری و ظرفیت نگهداری آب 5.000 تنی اش بخش عمده این مجتمع آبی را شکل می دهد.

در این آکواریوم 40 آکواریوم موضوعی با جانوران آبزی مدیترانه ای رنگارنگ از طیف های مختلفی وجود دارد. اگر آنها را به دو بخش مرجانی و موضوعی تقسیم کنی، این تنوع را بهتر حس می کنی؛ از مرجان های زنده، لایون فیش ها (خروس ماهی)، دلقک ماهی ها، مارماهی های بزرگ، اسب های دریایی و اختاپوس ها در بخش مرجانی گرفته تا بخش نمایشی که به مخزن کوسه معروف است.

توصیه می کنم از تماشای غذا دادن به کوسه ها هم نگذر، چراکه بسیار تماشای و هیجان انگیز است. این کار همه روزه در ساعات منظمی انجام می گردد. این تونل به گونه ای طراحی شده که می توانی از بین شیشه هایش حیوانات آبزی را تماشا کنی.

حتی بین تونل جایگاهی برای استراحت شما هم وجود دارد. تونل آکواریومی آنتالیا تا حدی گیرا و مجذوب کننده است که طبق آمار از سال 2012 تا 2014 بیش از 2 میلیون توریست از آن بازدید نموده اند. چنین عدد و رقمی می تواند برای یک آکواریوم فوق العاده باشد.

در بخش اول تونل آکواریوم، یکی از بزرگ ترین صخره های گرجهتی دنیا، در بخش دوم، شهر گمشده آتلانتیس و در بخش سوم، کشتی غرق شده را خواهی دید.

آکواریوم آنتالیا؛ دامن طبیعت

هرچند این آکواریوم از تفریحات شبانه آنتالیا نیست، اما اگر بعد از تماشای حیوانات آبی، دلت می خواهد به حیوانات خشکی، مجذوب کننده یا حتی سمی هم یک نیم نگاهی داشته باشی، مجتمع آنتالیا این امکان را برایت فراهم می نماید تا با وارد شدن به پارک وحشی یا باغ وحش آکواریوم آنتالیا، از تماشا زندگی و حیات حیوانات خشکی هم لذت ببری.

مسئولان این آکواریوم با این کار باعث شدند بازدیدکنند گان هنگام مراجعه به مجتمع، از قلب آکواریوم و دنیای ماهی ها با شکل های مختلفش به سمت آبزی ها برویم. انگار مجموعه ای از حیوانات خشکی و آبی در دل دنیای مدرن وجود دارد که صدایشان شنیده می گردد.

  • تور آنتالیا
  • بلیط آنتالیا
  • هتل های آنتالیا

سینمای سه بعدی؛ تجربه زندگی با کوسه ها

جالب است که آکواریوم آنتالیا، سینمای سه بعدی هم دارد. برای شمایی که نمی خواهی حیوانات آبی و خاکی را از نزدیک تماشا کنی، یا دلت می خواهد روی یک جایگاه راحت بنشینی و فقط قایقرانی و زندگی ماهی ها را به صورت سه بعدی تماشا کنی، سینمای سه بعدی می تواند تجربه متفاوتی باشد.

راستش را بخواهی، شما نمی توانی در آکواریوم کنار کوسه ها شنا کنی، اما تجربه شنا کنار وحشی ترین و زیباترین موجودات آبی در سینمای سه بعدی این آکواریوم امکان پذیر است و علی رغم داشتن محیطی امن، همان هیجان را به شما منتقل خواهد نمود.

شنا با ماهی ها در آکواریوم آنتالیا

هرچند این آکواریوم از تفریحات آبی آنتالیا نیست، اما حتما بعد از تماشای قایقرانی و شنا با ماهی ها در سینمای سه بعدی، هوس یک شنا و غواصی اساسی نموده ای. اگر می خواهی در دل آب های آکواریومی و بین ماهی ها و گیاهان دریایی آکواریوم آنتالیا شنا و غواصی را تجربه کنی، پیشنهاد می کنم لباس مخصوص غواصی را بپوش و دلت را به دریا بزن.

برف بازی در چله تابستان

یکی از بخش های مجذوب کننده، پربازدید و بزرگ آکواریوم آنتالیا برای توریستان خارجی در فصل تابستان، یک سالن 1500 متری در دنیای برف است. اگر در روزهای گرم به آنتالیا می روی، حتما از دنیای برف آن هم تماشا کن. یا اگر در چله تابستان، دلت هوای برف بازی نموده، می توانی در دنیای برف این آکواریوم برف های واقعی به سمت دوستت پرتاب کنی.

لاشه هواپیما در آکواریوم آنتالیا

مگر می گردد تمام چیزهایی که در دریا وجود دارد را در یک آکواریوم یک جا دید؟ طراحان آکواریوم آنتالیا تا حدی می خواستند آکواریوم شان طبیعی باشد که از یک مجسمه ساز ایتالیایی یاری گرفتند تا یک لاشه هواپیما بزرگ، یک کشتی به گل نشسته و لاشه های زیردریایی را به عنوان دکورهای آکواریوم طراحی کند.

یعنی هنگام بازدید از این آکواریوم حس طبیعی تری به شما می دهد، انگار که واقعا کف اقیانوس در حال شنا و راه رفتن هستید. این خودش به نوعی از تفریحات آبی آنتالیا محسوب می گردد.

جای خانه اسکیموها و کلبه بابانوئل در آکواریوم آنتالیا خالی نیست

فکرش را هم نمی کنی در آکواریوم آنتالیا علاوه بر لاشه کشتی و هواپیما، خانه اسکیموها و کلبه بابانوئل را ببینی. خب، فکر می کنم همین بابانوئل برای یک آکواریوم کم بود که آن هم اضافه شد. البته لذت نوشیدنی گرم در این فضا را هم دست کم نگیر که می تواند چاشنی خوبی باشد.

آکواریوم آنتالیا چه چیزی برات دارد؟

از امکانات آکواریوم، از جاهای تماشای آنتالیا، چه رفاهی و چه تفریحی هم ساده نگذر. شما نمی توانی وارد یک تونل آکواریومی شوی و به چیزی احتیاج نداشته باشی. حین گردش در آکواریوم حتما احتیاج داری به فروشگاه، کافه و رستوران های آکواریوم سر بزنی. خب، خبر خوش اینجاست که امکانات این آکواریوم فراتر از یک آکواریوم ساده، علاوه بر مجذوب کنندهیت های بصری، ویژگی های دیگری هم دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنم.

  • اجاره ویلچر و محل مناسب برای ویلچر
  • پارکینگ
  • برگزاری مراسم
  • فروشگاه ها
  • باغ وحش
  • رستوران ها
  • زمین های بازی بچه ها
  • فروشگاه اسباب بازی
  • غواصی در آب
  • منظره ها مخصوص عکاسی

از چه راه هایی به آکواریوم آنتالیا بروی؟

آکواریوم آنتالیا در شهر کنیالتی استان آنتالیا قرار گرفته است که در ادامه شماره تلفن، آدرس اینترنتی و نشانی آن را قرار می دهم. از لحاظ دسترسی مترو و اتوبوس هم، به وسیله اتوبوس و تاکسی دریایی می توانی به ساحل کنیالتی بروی.

نشانی: کشور ترکیه، استان آنتالیا، ساحل کنیالتی، محله اراپسویو، بلوار دوملوپینار

تلفن: 65 65 245 242 90+

آدرس اینترنتی: antalyaaquarium.com

تاکسی دریایی

برای رسیدن به این آکواریوم، از تفریحات آنتالیا می توانی از ایستگاه اتوبوس رانی یا اتوبوس/تاکسی دریایی شهر کمر استفاده کنی. اتوبوس های دریایی کمر در ساعات 10:30، 13:30 و 17:30 شما را مستقیما به سمت بندر قایق بادبانی می رسانند.

بعد از رسیدن به بندر تنها کاری که باید انجام دهی این است که از خیابان جمهوریت (Cumhuriyet)، یک اتوبوس UC11-A بگیری، به سمت تقاطع دوملوپینار (Dumplupinar) حرکت کنی، در آنجا پیاده شوی و با یک پیاده روی کوتاه به آکواریوم برسی.

آکواریوم آنتالیا روی گوگل مپ

بلیط سفر 5 اقیانوس در آکواریوم آنتالیا

اگر تمام مطالب و امکانات توریستی این مکان تماشای را خوانده ای و برای گردش در آنجا لحظه شماری می کنی، حتما قیمت ورودی آکواریوم آنتالیا برایت مهم می گردد. در امسال هزینه بلیط برای هر نفر 100 لیر ترکیه معادل 273 هزار تومان است. البته یک نکته جالب توجه این است که لازم نیست برای بچه ها زیر 2 سال بلیط بخرید.

  • تور آنتالیا از مشهد
  • تور لحظه آخری آنتالیا
  • تور آنتالیا 3 شب و 4 روز
  • تور ترکیه
  • تور ترکیه مقرون به صرفه
  • تور استانبول

بعد از این همه امکانات که از آکواریوم آنتالیا گفتم، فکر نمی کنم جای هیچ بهانه ای برایت به جای مانده باشد. اگر 40 آکواریوم موضوعی می خواهی، دوست داری زندگی با کوسه های خطرناک در سینمای سه بعدی را تجربه کنی، اگر وسط تابستان، دلت هوای خنک می خواهد، دوست داری به باغ وحش بروی، می خواهی کلبه بابانوئل را ببینی و اگر می خواهی جای جای بزرگ ترین آکواریوم تونلی دنیا را تماشا کنی، به آکواریوم آنتالیا برو. بعلاوه می توانی در سفر به این شهر به جزیره موش آنتالیا هم بروی.

اگر هم قبلا به این جاذبه تماشای و کم نظیر آنتالیا سفر نموده ای، نظرت را درباره آن با سایر مخاطبان وبلاگ تفکر برتر در میان بگذارد.

منبع: علی بابا

به "اقیانوسی در آکواریوم آنتالیا؛ تماشای دنیای زیر آب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقیانوسی در آکواریوم آنتالیا؛ تماشای دنیای زیر آب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید