ماجرای اعزام داور فوتبال به تاجیکستان چیست؟

به گزارش وبلاگ تفکر برتر، مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال به تازگی و در گفت وگویی اعلام نمود که یک داور ایرانی - که باید به رقابت های جام ملت های آسیا برود - به تاجیکستان خواهد رفت تا در دوره های آموزشی فیفا شرکت کند و ایران سهمیه اش را در داوری جام ملت های آسیا از دست ندهد. شواهد و پیگیری خبرنگار ایسنا نشان می دهد که موعود بنیادی فر، داور لیگ رجحان فوتبال ایران - که به تازگی بازی پرحاشیه فولاد و پرسپولیس را در لیگ برتر سوت زد - تحت شرایطی راهی تاجیکستان خواهد شد.

ماجرای اعزام داور فوتبال به تاجیکستان چیست؟

بنیادی فر، در زمان ریاست شهاب الدین عزیزی خادم و حضور رضا سخندان در دپارتمان داوری، برای فرا گرفتن آموزش های VAR و گرفتن لایسنس خود راهی امارات و سپس ازبکستان شد تا با توجه به نبود این تکنولوژی در فوتبال ایران، بتواند زودتر از سایرین مدرک خود را کسب کند و ایران سهمیه های خود را در رقابت های آسیایی و جهانی از دست ندهد. البته آموزش این داور در امارات ناقص ماند و مسئولان اماراتی در ارسال بعضی مدارک به فیفا و AFC کوتاهی کردند تا بنیادی فر نتواند مدرک خود را بگیرد.

حالا فدراسیون فوتبال ایران در کوشش است که با رایزنی با اماراتی ها، کار های لایسنس بنیادی فر را تکمیل کند، اما اگر این اتفاق رخ ندهد، این داور لیگ فزونی راهی تاجیکستان خواهد شد تا ضمن شرکت در کلاس های آموزش VAR، مراحل پایانی گرفتن لایسنس خود را سپری کند و در جام ملت های آسیا که در تابستان 2023 برگزار خواهد شد، سوت بزند. از داوران ایرانی شاغل در لیگ برتر، تنها محمدرضا منصوری و محمدرضا ابوالفضلی لایسنس VAR دارند و علیرضا فغانی نیز به احتمال زیاد به عنوان نماینده کشور استرالیا در جام ملت های آسیا 2023 قضاوت خواهد نمود.

منبع: فرارو

به "ماجرای اعزام داور فوتبال به تاجیکستان چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای اعزام داور فوتبال به تاجیکستان چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید