اشتغال 90 هزار نفری در صنعت در و پنجره

به گزارش وبلاگ تفکر برتر، جلالی پور گفت: در این حوزه به صورت مستقیم 30 هزار و غیر مستقیم 60 هزار نفر اشتغال وجود دارد.

اشتغال 90 هزار نفری در صنعت در و پنجره

به گزارش گروه مالی وبلاگ تفکر برتر، وحید جلالینایب رئیس انجمن فراوری نمایندگان در و پنجره ایران گفت: یکی از موثرترین راه های توسعه فراوری و پیشرفت در امر فراوری، برپایی نمایشگاه های تخصصی حتی در شرایط رکود است که می تواند موجب رونق فضای کسب و کار گردد. حدود 4000 واحد فراوریی کوچک و عظیم در صنعت در و پنجره کشور مشغول به فعالیت هستند, نبود ثبات در قیمت مواد اولیه، سیاست ها و دستور العمل های مربوط به صادرات و واردات، عملا امکان برنامه ریزی جهت یک صادرات پایدار را از فراوری نماینده ایرانی، سلب نموده است.

او اضافه کرد: فراوری نمایندگان داخلی در و پنجره برای صادرات احتیاج جدی به حمایت ارگان های دولتی نظیر وزارت صمت، سازمان توسعه تجارت و شرکت سهامی نمایشگاه ها دارند.

جلالی پور با اشاره به تنوع سلایق تصمیم گیری درمیان متولیان فراوری کشور، اظهار کرد: متاسفانه این سلیقه ها بدون در نظر دریافت نظرات و دید گاه های تشکل های صنفی از جمله انجمن فراوری نمایندگان در و پنجره ایران که متشکل از افراد اهل فن و متخصص در این صنعت است، اعمال و اجرا می گردد.

او ادامه داد: به طور قطع بهترین راه حل برای توسعه فراوری و صادرات در کشور، تدوین و اجرای سیاست های حمایتی متاثراز نظرات مشورتی تشکل های صنفی همان صنعت است.

جلالی پور در مورد کیفیت و استاندارد، در و پنجره های فراوریی ایران گفت: تمامی واحد های فراوریی که زیر نظر انجمن فراوری نمایندگان در و پنجره فعالیت می نمایند فراوریاتشان براساس استاندارد های ملی و جهانی انجام می گردد.

او اضافه کرد: از آنجایی که فراوریات در و پنجره ایران براساس آخرین دانش فنی روز ساخته می شوند بنابراین قابل رقابت با انواع مشابه خارجی و حتی اروپایی می باشند.

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی در و پنجره برگزار می گردد

به گفته جلالی پورفراوری نمایندگان در و پنجره کشور، تا به امروز محصولات خود را به کشور های ونزوئلا، آفریقای جنوبی، الجزایر، بلژیک، انگلیس، استرالیا، عمان، امارات، عراق، افغانستان و کشورهای، سی آی اس صادر نموده اند. البته به دلیل عملکرد ضعیف متولیان فراوری در کشور، هیچ فرایند سیستماتیکی برای حمایت و حفظ صادرات محصولات صنعتی و فراوریی وجود ندارد. به طور مثال فرایند صادرات در ایران به هیچ وجه با کشور های پیشرفته و یا حتی کشور های همسایه شباهتی ندارد. چرا که در این کشور ها در قالب یک فرایند سیستماتیک، دولت ها به شکلی پایدار از صادرات حمایت می نمایند در نتیجه آهنگ توسعه فراوری و صادرات هیچ گاه به دلیل سیاست های لحظه ای و موقتی دولت ها و افراد کند یا متوقف نمی گردد.

او گفت: 8تا10 هزار یونیت درو پنجره و شیشه دوجداره در روز توسط واحد های فراوریی عضو انجمن فراوری می گردد، که این ظرفیت در صورت بالا رفتن تقاضا، قابل افزایش است. تعداد شاغلین در این حوزه به صورت مستقیم 30 هزار و غیر مستقیم 60 هزار نفر است. رکود صنعت ساختمان وهمچنین تورم، طی دو سال گذشته لطمه شدیدی به این صنعت وارد نموده است.

جلالی پور، گفت: یکی از بهترین و موثرترین راه های توسعه وپیشرفت در امر فراوری، برپایی نمایشگاه های تخصصی حتی در شرایط رکود مالی است که میتواند موجب رونق فضای کسب و کار باشد.

او ادامه داد: برای توسعه بازار های جدید می بایست مسئولین ذیربط اقدام به برگزاری جلسات هم اندیشی با تشکل های بخش خصوصی از جمله انجمن فراوری نمایندگان در و پنجره داشته باشند. البته نمایشگاه یکی از بهترین محمل ها برای برپایی این جلسات است. برپایی یک نمایشگاه تخصصی بسیار بهتراز برگزاری چندین نمایشگاه غیر تخصصی و عمومی است که بجز تحمیل هزینه های اضافی دستاورد دیگری ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اشتغال 90 هزار نفری در صنعت در و پنجره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتغال 90 هزار نفری در صنعت در و پنجره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید