قواعد بازاریابی در شبکه های اجتماعی

به گزارش وبلاگ تفکر برتر، بهره بردن از قدرت محتوا و بازاریابی شبکه های اجتماعی

درک اصول و قواعد بازاریابی در شبکه های اجتماعی، یک مساله بسیار حیاتی است. از به حداکثر رساندن کیفیت، تا افزایش نقاط ورود (Entry Point) آنلاین شما، تبعیت از این 10 قانون، می تواند شالوده ای بسازد که به مشتریان شما، برند شما و شاید از همه مهم تر، به مقدار سود شما یاری کند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

قواعد بازاریابی در شبکه های اجتماعی

1- قانون شنیدن

موفقیت در بازاریابی آنلاین، احتیاج به بیش تر گوش کردن و کم تر حرف زدن دارد.

موفقیت در بازاریابی آنلاین، احتیاج به بیش تر گوش کردن و کم تر حرف زدن دارد. محتوای فراوری شده به وسیله مخاطبان هدف تان را در محیط های آنلاین بخوانید و در بحث های آن ها شرکت کنید تا بفهمید چه چیزی برایشان بیش تر اهمیت دارد. تنها آن موقع می توانید محتوایی فراوری کنید که چیز ارزشمندی به زندگی آن ها اضافه کند.

2- قانون تمرکز

بهتر این است که در یک حوزه، متخصص باشید، تا این که در همه زمینه ها اندکی سررشته داشته باشید. یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوای به شدت متمرکز، که قصد ایجاد یک برند قدرتمند را دارد، شانس موفقیت بسیار بیش تری نسبت به آن استراتژی گسترده ای دارد که می خواهد همه چیز را برای همه کس فراهم کند.

3- قانون کیفیت

1000 مخاطب فعال از 10000 مخاطب غیرفعال بهتر است.

کیفیت مهم تر از کمیت است. اگر 1000 نفر مخاطب فعال داشته باشید که مطالب شما را بخوانند، در خصوصش صحبت نمایند و با مخاطبان خودشان آن ها را به اشتراک بگذارند، بسیار بهتر از داشتن 10000 مخاطبی است که پس از اولین ارتباط، غیب شان بزند.

4- قانون صبر

موفقیت در بازاریابی محتوا و شبکه های اجتماعی یک شبه به دست نمی آید. در عین حال که ممکن است استثنائا بتوانید در مدت زمان کوتاه به مقصود مورد نظرتان برسید، اما به احتمال زیاد، برای دست یابی به نتایج مناسب، بایستی مسیری طولانی را طی کنید.

5- قانون ترکیب کردن

اگر شما محتوای باکیفیت و درست حسابی فراوری کنید و برای ایجاد گستره باکیفیت مخاطبان آنلاین خود کوشش کنید، آن افراد، مطالب شما را با مخاطبان خودشان در توییتر، فیس بوک، لینکدین و همین طور در وبلاگ های خودشان به اشتراک خواهند گذاشت.

این اشتراک گذاری ها و بحث های شکل گرفته حول مطالب شما، باعث ایجاد نقاط ورود نوی برای موتورهای جستجو مانند گوگل می شود و سبب یافته شدن مطالب شما در کلمات کلیدی مختلف خواهد شد. این نقاط ورود نو می توانند در غالب صدها یا هزاران راه بالقوه دیگر برای یافته شدن شما به وسیله مردم افزایش پیدا نمایند.

6- قانون تاثیرگذاری

زمان صرف کنید و افراد اثرگذار آنلاین در بازار مرتبط با حوزه کسب و کارتان را شناسایی کنید. این افراد که احتمالا به محصولات، خدمات یا کسب و کار شما علاقه خواهند داشت، مخاطبان باکیفیت بسیاری دارند. با این اشخاص در تماس باشید و سعی کنید با آن ها رابطه برقرار کنید.

اگر این افراد، شما را به عنوان یک منبع موثق و مفید اطلاعات ببینند، ممکن است مطالبتان را با مخاطبان خودشان به اشتراک بگذارند. این امر باعث خواهد شد که شما و کسب و کارتان با حجم عظیمی از مخاطبان باکیفیت نو روبه رو شوید.

7- قانون ارزش

اگر شما همه زمان تان را در شبکه های اجتماعی به معرفی و ارائه مستقیم محصول و کسب و کارتان اختصاص دهید، بالاخره مردم دست از گوش دادن برمی دارند. شما باید ارزش و اعتبار به مکالمات اضافه کنید. کم تر روی مکالمات متمرکز شوید و بیش تر روی فراوری محتوای باکیفیت و توسعه روابط با افراد تاثیرگذار وب تمرکز کنید. در گذر زمان، این افراد به کاتالیزورهای قدرتمندی برای کسب و کار شما در بازاریابی دهان به دهان تبدیل خواهند شد.

8- قانون قدردانی

شما هیچ گاه در دنیای واقعی، افرادی که با قصد برقراری رابطه به شما نزدیک می شوند را نادیده نمی گیرید، پس در دنیای آنلاین هم این کار را نکنید. برقراری روابط یکی از مهم ترین بخش های موفقیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی است. پس همیشه، از هر کسی که با شما ارتباط برقرار می نماید، قدردان باشید.

9- قانون دسترسی

فالوئرهای آنلاین می توانند بسیار بی وفا باشند و زمانی که غیرفعال باشید برای جایگزین کردن شما درنگ نخواهند کرد.

بعد از انتشار مطالب تان، ناپدید نشوید؛ و در دسترس مخاطبانتان باشید. این بدان معناست که شما باید همیشه در حال فراوری محتوای نو باشید و در مکالمات و بحث ها نیز شرکت کنید. فالوئرهای آنلاین می توانند بسیار بی وفا و دمدمی باشند. اگر شما برای چند هفته یا چند ماه ناپدید شوید، مطمئنا برای جایگزین کردن شما درنگ نخواهند کرد.

10- قانون معامله به مثل

نمی توانید از دیگران انتظار داشته باشید مطالب شما را بخوانند، درموردش صحبت نمایند و آن را به اشتراک بگذارند، مگر این که شما هم همین کارها را در قبال آن ها انجام دهید. بنابراین، بخشی از زمانی که در شبکه های اجتماعی صرف می کنید باید به اشتراک گذاری و صحبت در خصوص مطالب دیگران اختصاص داشته باشد.

منبع: الی گشت

به "قواعد بازاریابی در شبکه های اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قواعد بازاریابی در شبکه های اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید