رمان کارکشته ، روزگار دودکیِ آقای پیاز منتشر شد

به گزارش وبلاگ تفکر برتر، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در شیراز، این کتاب نوشته محمدسعید احمدزاده در سال 1402 از سوی انتشارات پرتو رخشید در 100 صفحه قطع رقعی منتشر شده است.

رمان کارکشته ، روزگار دودکیِ آقای پیاز منتشر شد

در توضیحات کتاب می خوانیم: بر روزگار دودکیِ آقای پیاز، آقای احتیاجِ مادرمرده، احتیاج اصل اصل می شد بسیار خندید یا لااقل لبخندی مستمر در طول خواندن این داستان بر لب داشت اگر خود در روزگاری دودکی و در احتیاجی (به قولِ آقای اصلِ اصل) اوریجینال نبودیم و فابریکیّت و خالصیّتمان دچار جمّاعی و پخّاشی نشده بود. اگر کارشناس ارشد کلیّۀ امور نبوده و به بمب بست فکر نرسیده بودیم. این داستان را می توان همانند طنزی سطحی خواند و از هرآنچه ظرایف پرشمارش چشم پوشید و با شانه بالا انداختنی از سرِ بی تفاوتی عبورش کرد. اما اگر آن هستۀ مرکزیِ وجود اجتماعی تاریخیِ احتیاجِ اصلِ اصل در انتها و ناگهان بر ما و در ما مکشوف گردد، بازخوانیِ بی انتهاِ داستان در فکر پیازناکمان سخت هولناک و اندوهناک خواهد شد. همانند هر داستان طنزِ اصیلِ دیگری.

این مجموعه یازدهمین کتاب از مجموعه داستان های برگزیدگان جایزه ادبی حیرت است.

به گزارش ایبنا، انجمن ادبی هنری حیرت در شیراز 31 کتاب از اعضای خود و 13 عنوان کتاب از مجموعه داستان های برگزیدگان حیرت به چاپ رسانده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "رمان کارکشته ، روزگار دودکیِ آقای پیاز منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمان کارکشته ، روزگار دودکیِ آقای پیاز منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید