خبرنگاران 76 درصد مددجویان کمیته امداد خمین سالمند هستند

به گزارش وبلاگ تفکر برتر، خمین - خبرنگاران - رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خمین گفت: 76 درصد از مددجویان این نهاد حمایتی در زادگاه امام راحل در رده سنی سالمندی قرار دارند.

خبرنگاران 76 درصد مددجویان کمیته امداد خمین سالمند هستند

جواد داودی روزپنجشنبه در گفت وگو با وبلاگ تفکر برتر افزود: سه هزار و 500 خانوار سالمند زیر پوشش این نهاد حمایتی در خمین اکنون از خدمات متنوع بهره مند هستند.

وی گفت: بیشتر سالمندان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی این شهرستان ساکن مناطق روستایی بوده و از مزایای پرداخت کمک معیشت ماهیانه، خدمات بهداشتی، درمانی و بیمه ای، تسهیلات اشتغال و ازدواج فرزندان، برگزاری اردوهای زیارتی و تهیه لوازم ضروری استفاده می کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خمین گفت: تنهایی و برخی آزردگی های عاطفی، بیماری، ناتوانی در رفع نیازها و معیشت مهمترین موضوعاتی است که قشر سالمند زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)با آن ها دست و پنجه نرم می کنند.

داودی یادآور شد: برخی از سالمندان زیر پوشش توانایی های دارند و به همین دلیل، طرح های اشتغال زایی کمیته امداد امام خمینی (ره) برای این افراد می تواند امید به زندگی را در آنان افزایش دهد.

وی مهمترین نیاز و دغدغه سالمندان مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) را تامین هزینه های درمانی گفت.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خمین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: 56 درصد از مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی در زادگاه امام راحل را زنان تشکیل می دهند که نگاه ویژه ای به این افراد می شود.

داودی با بیان اینکه 2 هزار و 600 زن سرپرست خانوار از حمایت های کمیته امداد برخوردار هستند، ادامه داد: بیشتر بانوان زیر پوشش این نهاد حمایتی را افرادی شامل می شوند که به علت فوت همسر توان مدیریت خود و خانواده را از دست داده اند و با مهارت آموزی تلاش می شود تا توانمندی لازم برای حضور هدفمند در چرخه اقتصادی خانوار و به دست دریافت مسایل مدیریت خانه حاصل آید.

وی گفت: 59 خانوار در خمین که سرپرست آنان به دلایل مختلف در زندان است نیز از خدمات کمیته امداد این شهرستان بهره مند هستند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خمین افزود: مدیریت امور این خانوارهای بدسرپرست اغلب با زنان است و کمیته امداد در بخش های فرهنگی، تحصیلی، مشاوره، آموزش های مهارتی، معیشت و کمک به تهیه مسکن از این قشر حمایت می کند.

داودی افزود: در کنار حمایتهای مستمراز خانواده زندانیان، با هم افزایی با انجمن حمایت از زندانیان شهرستان نیازهای اساسی این خانواده ها را شناسایی و توسط خیرین و کمیته امداد تامین می شوند.

هشت هزار نفر از جمعیت 105 هزار نفری خمین زیرپوشش خدمات نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 76 درصد مددجویان کمیته امداد خمین سالمند هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 76 درصد مددجویان کمیته امداد خمین سالمند هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید