بایدن: آمریکا بزودی از ویروس کرونا آزاد می گردد، طرح استفاده اجباری از ماسک در انگلیس لغو می گردد

به گزارش وبلاگ تفکر برتر، خبرگزاری خبرنگاران-جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت که این کشور به زودی می تواند آزاد شدن خود را از ویروس کرونا اعلام کند

بایدن: آمریکا بزودی از ویروس کرونا آزاد می گردد، طرح استفاده اجباری از ماسک در انگلیس لغو می گردد

به گزارش خبرگزاری وبلاگ تفکر برتر به نقل از اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت که این کشور به زودی می تواند آزاد شدن خود را از ویروس کرونا اعلام کند اما اعتراف کرد که برای این امر، آمریکایی ها باید به مبارزه با بیماری همه گیر ادامه دهند. به نقل از رویترز، این بیانیه در یک سخنرانی به مناسبت روز استقلال آمریکا بیان شده است.

بایدن گفت: سال جاری، چهارم جولای را می توان یک روز واقعا خاص خواند، زیرا ما به تدریج از تاریکی ایجاد شده به وسیله بیماری همه گیر کووید - 19 خارج می شویم. امروز ما بیش از هر زمان دیگری به اعلام استقلال از یک ویروس کشنده نزدیک شده ایم. اما این بدان معنا نیست که نبرد با او انتها یافته است. ما هنوز کارهای زیادی برای انجام داریم.

رئیس جمهور بعلاوه یاد کسانی که به علت عوارض سینه پهلو (ناشی از کرونا) جان باختند را گرامی داشت و از همه کسانی که به ایالات متحده یاری کردند ویروس را شکست دهد تشکر کرد. وی اعلام نمود که در طول سال همه گیری، این کشور درد، ترس و از دست دادن را تجربه نموده و آرزو کرد که آمریکایی ها دیگر هرگز در چنین شرایطی قرار نگیرند.

طبق آمار رسمی، 67 درصد از جمعیت عظیمسال در ایالات متحده واکسینه شده اند. در کل زمان همه گیری، بیش از 33 میلیون عفونت شناسایی شده است، بیش از 604 هزار بیمار فوت نموده اند.

یادآور می گردد که در تاریخ 4 جولای، ایالات متحده اصلی ترین جشن ملی را گرامی می دارد - روز استقلال، زمان آن مصادف با تصویب اعلامیه استقلال این کشور از انگلیس در سال 1776 است. این تاریخ بعلاوه روز تولد ایالات متحده محسوب می گردد.

مذاکرات کره جنوبی برای ساخت یک میلیارد دوز واکسن

کره جنوبی از گفتگوها با شرکت های عظیم ساخت واکسن کرونا برای فراوری واکسن در داخل کره جنوبی با ظرفیت بسیار بالا اطلاع داد.

به گزارش رویترز، یک مقام رسمی دولتی کره جنوبی اعلام نمود که این کشور در مذاکره با فراوری نمایندگان واکسن mRNA ازجمله فایزر و مدرناست تا واکسن های کووید-19 را در داخل این کشور فراوری نموده و از سوی دیگر حاضر است که پیشنهاد فراوری 1 میلیارد دوز از این نوع واکسن ها را مطرح کند.

در صورت توافق بر روی این طرح جاه طلبانه، گامی عظیم در جهت تسهیل مسائل در راستا فراوری واکسن در دنیا برداشته خواهد شد و بخصوص در آسیا که در مسئله توزیع واکسن از آمریکای شمالی و اروپا عقب تر مانده خبر خوبی خواهد بود.

درحال حاضر کره جنوبی قراردادهایی با سه واکسن فراوریی شرکت آسترازنکا، نواواکس و روسیه است. یکی از مدیران ارشد وزارت بهداشت کره جنوبی گفت: ما مذاکرات متعددی با شرکتهای بزگر دارویی برای فراوری واکسن های mRNA انجام داده ایم. تنها تعداد محدودی شرکت فراوری نماینده واکسن mRNA (فایزر، مدرنا، کیورواک و بیونتک) وجود دارد. از این رو محدودیت هایی درباره اندازه واکسن فراوریی و برطرف نیازهای دنیای وجود دارد. کره جنوبی علاقمند است که با در اختیار گذاشتن تاسیسات و منابع انسانی خود در این راستا یاری لازم را ارائه دهد.

باوجود این اظهارات شرکت های بیونتک، مدرنا و کیورواک حاضر به پاسخ در این باره نشده اند. سخنگوی شرکت فایزر هم گفت که این شرکت کوشش های لازم برای در اختیار گذاشتن زنجیره فراوری واکسن خود را انجام می دهد اما در عین حال تاکید نمود که هنوز هیچ خبر ویژه ای در این باره وجود ندارد

ابتلای بیش از 381000 نفر در 24 ساعت گذشته

طبق آخرین آمار دنیای در شب گذشته 381 هزار و 247 نفر در سراسر دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده و 7214 نفر جان خود را از دست دادند.

بر اساس آخرین آمار دنیای پایگاه اطلاعاتی worldometer تا صبح امروز 184 میلیون و 573 هزار و 165 نفر در دنیا به ویروس کرونا (کووید19) مبتلا شده اند که از این تعداد، 3 میلیون و 993 هزار و 577 نفر جان خود را از دست داده اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در دنیا، تا به امروز 168 میلیون و 921 هزار و 359 نفر بهبود یافته و توانسته اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در دنیا با افزایش 8 هزار و 95 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 34 میلیون و 592 هزار و 377 مبتلا رسیده است. تا به امروز 621 هزار و 293 آمریکایی مبتلا به کووید19 در این کشور جان خود را از دست داده اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم دنیا واقع شده است که با افزایش 40 هزار و 387 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 30 میلیون و 585 هزار و 229 مبتلا رسیده است. در این کشور تا به امروز 402 هزار و 758 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

کشور برزیل به اسم سومین کشور دنیا با افزایش 27 هزار و 783 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 18 میلیون و 769 هزار و 808 مبتلا رسیده است. در این کشور تا به امروز 524 هزار و 475 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

کشورهای فرانسه، روسیه, ترکیه، انگلیس و آرژانتین هم به ترتیب با 5 میلیون و 786 هزار و 203، 5 میلیون و 610 هزار و 941، 5 میلیون و 444 هزار و 786، 4 میلیون و 903 هزار و 434 و 4 میلیون و 535 هزار و 473 نفر مبتلا در رده های چهارم تا هشتم دنیا قرار گرفته اند.

بعلاوه کشورهای کلمبیا با 4 میلیون و 350 هزار و 495 مبتلا و ایتالیا هم با 4 میلیون و 263 هزار و 217 نفر مبتلا در رده های نهم و دهم دنیا قرار دارند.

بالا دریافت اختلافات بین مقامات آلمانی درباره واکسیناسیون بچه ها

در جریان توسعه ویروس دلتا در آلمان و افزایش مجدد مبتلایان تازه به کرونا در آلمان اختلافات بین مقامات این کشور درباره لزوم واکسیناسیون بچه ها هم بالا گرفته است.

به گزارش آر ان دی آلمان، مسئله واکسیناسیون بچه ها با توجه به توسعه ویروس دلتا همچنان موضوعی مورد اختلاف بین مقامات آلمانی است و در حالی که بسیاری سیاستمداران خواهان توصیه عمومی برای واکسیناسیون بچه ها هستند بعضی مقامات بهداشتی دیگر این مسئله را رد می نمایند.

به نوشته آر ان دی آلمان، مارکوس زودر، رئیس حزب دولتی سوسیال مسیحی در آلمان از کمیسیون دائمی واکسیناسیون در آلمان (استیکو) خواهان ارائه توصیه عمومی برای واکسیناسیون بچه ها شده است.

وی با توجه به توسعه ویروس دلتا در کشورش واکسیناسیون همه دانش آموزان را لازم دانسته است. وی روز گذشته در پیامی توئیتری اعلام نمود که استیکو باید فورا این امر را مورد توجه قرار دهد که چه موقع باید واکسیناسیون بچه ها را توصیه کند. وی در این باره گفت: این امر حمایت برای همه را افزایش داده و به یک نسلی را که باید روی همه آزادی ها انصراف دهند دوباره آزادی می دهد.

ویروس دلتا به شدت در استان بایرن آلمان که مارکوس زودر نخست وزیر آن است در حال توسعه است.

ویروس جهش یافته هندی به سرعت در استان بایرن آلمان در حال توسعه است و با فاصله زیاد بیشترین موارد ثبت شده از آلودگی به این ویروس در مونیخ، مرکز این استان ثبت شده است. بر اساس آمارهای اعلام شده تا 30 ژوئن 139 مورد ویروس دلتا در مونیخ کشف شده است. تا اول جولای موارد آلودگی به این ویروس در این منطقه 29 مورد بود. در سراسر استان بایرن هم موارد آلودگی به این ویروس در ژوئن از 95 مورد به 481 افزایش پیدا نموده است.

با این همه حزب لیبرال دموکرات آلمان با این مسئله مخالفت نموده و رئیس فراکسیون این حزب در این مجلس در این باره گفته است: استیکو نیازی به مشاوره سیاستمداران ندارد و بر اساس دانش پزشکی و نه ملاحظات سیاسی سخن می گوید. وی فشار رئیس حزب سوسیال مسیحی بر این نهاد بهداشتی را درست ندانست.

کارل لایترباخ، از مشاوران دولت آلمان و مقام های بهداشتی حزب سوسیال دموکرات از کمیسیون دائمی واکسیناسیون در آلمان موسوم به استیکو درخواست نموده در توصیه های محدود نماینده خود برای واکسیناسیون بچه ها صرف نظر کند.

لایترباخ در گفتگویی با راینیشن پست آلمان گفت: در انگلیس در حال حاضر بسیاری از بچه ها مبتلا به کرونا در کلینیک ها بستری هستند، اما کمیسیون دائمی واکسیناسیون استدلال می نماید که ابتلا به کرونا برای بچه ها بی ضرر است. به اعتقاد من این مسئله درباره ویروس جهش یافته دلتا صدق نمی نماید.

فرایند مبتلایان به کرونا در آلمان دوباره افزایشی شد

انستیتو رابرت کخ آلمان روز گذشته از ابتلای 559 مورد تازه به کرونا در آلمان در 24 ساعت اطلاع داد که به این ترتیب برای اولین بار تعداد مبتلایان تازه در عرض یک هفته در ازای هر 100 هزار نفر در چند هفته اخیر مجددا افزایش پیدا کرد.

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی آلمان روز یکشنبه این رقم به 5 رسید در حالی که روز شنبه برای اولین بار در 11 ماه گذشته تعداد مبتلایان هفتگی به ازای هر 100 هزار نفر به زیر 5 کاهش پیدا کرد.

بر اساس اطلاعات نهادهای رسمی تا به حال در آلمان 3738451 نفر به کرونا مبتلا شده و 91584 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

فرایند مبتلایان تازه به کرونا در کشور آلمان بعد از هفته ها مجددا افزایشی شده و حدود 300 نفر از کادر بهداشت و درمان ایتالیا از طرح اجباری شدن واکسن برای این قشر شکایت کردند.

مقام های اروپایی همچنان نگران شیوع موج تازه کرونا به علت توسعه ویروس دلتا در این منطقه هستند.

دولت انگلیس با وجود انتقادها به طرح لغو محدودیت ها پایبند است

تازهترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که یک مقام بلند پایه دولتی در انگلیس ابراز اطمینان کرد که محدودیت ها در این کشور در 19 جولای قطعا می تواند لغو گردد. رابرت جنریک، وزیر مسکن انگلیس منظره اجرای این طرح دولت را بسیار مثبت ارزیابی کرد.

افزایش تعداد مبتلایان تازه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم از ابتلای 559 مورد تازه به کرونا در آلمان در 24 ساعت اطلاع داد که به این ترتیب برای اولین بار تعداد مبتلایان تازه در عرض یک هفته در ازای هر 100 هزار نفر در چند هفته اخیر مجددا افزایش پیدا کرد.

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی آلمان روز یکشنبه این رقم به 5 رسید در حالی که روز شنبه برای اولین بار در 11 ماه گذشته تعداد مبتلایان هفتگی به ازای هر 100 هزار نفر به زیر 5 کاهش پیدا کرد.

بیشتر شهفرایندان آلمانی بازگشت مجدد محدودیت ها را انتظار دارند

نتایج تازهترین نظرسنجی نشان می دهد که بیشتر شهفرایندان آلمانی با وجود پیشرفت ها در کمپین واکسیناسیون افزایش مجدد مبتلایان و بازگشت محدودیت ها در پاییز را انتظار دارند.

نتایج تازهترین نظرسنجی نشان می دهد که با وجود پیشرفت کمپین واکسیناسیون سراسری در آلمان اما بیشتر قریب به اتفاق شهفرایندان آلمانی انتظار دارند که در پاییز آینده تعداد مبتلایان تازه مجددا افزایش پیدا نموده و محدودیت های تازه دولتی اعمال گردد.

در این نظرسنجی که انستیتو یوگو به سفارش خبرگزاری آلمان انجام داده است 76 درصد شهفرایندان اعلام نمودند انتظار افزایش تعداد مبتلایان به کرونا را دارند و 74 درصد هم اعلام نمودند که انتظار تشدید محدودیت ها در پاییز آینده را دارند. بر این اساس تنها 16 درصد شهفرایندان گفته بودند که انتظار محدودیت های تازهی برای مهار کرونا را ندارند. 10 درصد هم در این باره ابراز بی اطلاعی نموده بودند.

افزایش حملات سایبری به شرکت های آلمانی در دوران کرونا

آنالیز ها نشان می دهد که حملات سایبری به شرکت های آلمانی در دوران کرونا بخصوص به علت دورکاری افزایش چشمگیری پیدا نموده است.

آنالیز ها نشان می دهد که در دوران کرونا جرائم سایبری در آلمان افزایش چشمگیری داشته است. بیش از همه شرکت ها در برابر حملات با نرم افزار احساس ناامنی کردند و بر این عقیده اند که به خوبی از آن ها در برابر این حملات حفاظت نمی گردد. از این رو شرکت های آلمانی از دولت آلمان خواهان روی کار آوردن یک هماهنگ نماینده برای حفاظت مالی شده اند.

آمارها نشان می دهد که شرکت های آلمانی در دوران کرونا شدیدتر از قبل در معرض حملات سایبری قرار گرفته اند.

ماتیاس واچتر، رئیس بخش امنیتی در فدراسیون صنایع آلمان (BDI) در این باره به روزنامه دی ولت آلمان گفته است: تعداد حملات سایبری به شرکت ها در دوران کرونا افزایش پیدا نموده چرا که شرکت هایی که کارکنان آن از خانه کار می نمایند بیشتر آسیب پذیر هستند.

نمایندگان نهادهای امنیتی و انجمن ها هم این تحول در آلمان را تایید می نمایند. دفتر فدرال امنیت فن آوری اطلاعات در آلمان (BSI) در این باره می گوید: شرایط تهدید همانند سابق بسیار متشنج است و به وسیله این پاندمی هم تشدید می گردد. حملات سایبری با نرم افزارها برای اخاذی در این راستا نقش اصلی را ایفا می نمایند.

بخصوص حملات هکری با هدف آزاد کردن سیستم های مسدود شده در ازای پرداخت مبالغ بالا افزایش چشمگیری داشته است.

انجمن صنایع آلمان اقدامات دفاعی دولت و حمایت های آن در برابر این گونه حملات را ناکافی دانسته و از این رو انجمن صنایع آلمان یک طرح جامع برای استراتژی ملی حمایت از اقتصاد را تهیه نموده که در آن خواهان همکاری های تنگاتنگ تر عرصه های سیاسی و مالی شده است.

در این طرح به صورت ملموس درخواست شده که دولت فدرال آلمان یک شخصیت عالی رتبه را به اسم هماهنگ نماینده برای حمایت از اقتصاد منصوب کند.

علاوه بر این درخواست شده که یک مرکز ملی حفاظت مالی به اسم مشارکت عمومی وخصوصی و رابطی بین مقامات امنیتی و شرکت ها ایجاد گردد.

درخواست برای جریمه افرادی که در آلمان در تاریخ مقرر واکسن نمی زنند

کارل لایترباخ، از مشاوران دولت آلمان هم درخواست کرد که افرادی که بر اساس تاریخ های درخواستی برای تزریق واکسن اقدام نمی نمایند مجازات شوند. وی تاکید نمود که این تاریخ هایی که از طرف شهفرایندان فراموش می گردد به این معنی است که فرایند واکسیناسیون ما آهسته تر شده و مجبور می شویم واکسن ها را دور بریزیم.

شکایت کارکنان بهداشت ایتالیا از اجباری شدن واکسن برای این قشر

بر اساس گزارش رسانه های ایتالیایی حدود 300 کارمند مراقبت های بهداشتی در ایتالیا اقدامات قانونی علیه واکسیناسیون اجباری پرسنل پزشکی این کشور را محکوم کردند. دانیل گرانارا از وکلای ایتالیایی در این باره گفت: این یک اقدام برای مبارزه با مخالفان واکسیناسیون نیست بلکه یک مبارزه دموکراتیک است. این شکایت به وسیله کادر بهداشت و درمان در شمال ایتالیا تشکیل شده و جلسه دادرسی برای 14 جولای معین شده است.

در ایتالیا در ماه آوریل قانونی به مرحله اجرا در آمد که در آن کارکنان خدمات بهداشتی خصوصی و دولتی و داروخانه ها و بخش های پزشکی باید واکسینه شوند یا اگر نمی توانند در جای دیگر مشغول به کار شوند.

توسعه سریع ویروس دلتا در استان بایرن آلمان

ویروس جهش یافته هندی به سرعت در استان بایرن آلمان در حال توسعه است و با فاصله زیاد بیشترین موارد ثبت شده از آلودگی به این ویروس در مونیخ، مرکز این استان ثبت شده است. بر اساس آمارهای اعلام شده تا 30 ژوئن 139 مورد ویروس دلتا در مونیخ کشف شده است. تا اول جولای موارد آلودگی به این ویروس در این منطقه 29 مورد بود. در سراسر استان بایرن هم موارد آلودگی به این ویروس در ژوئن از 95 مورد به 481 افزایش پیدا نموده است.

طرح استفاده اجباری از ماسک در انگلیس لغو می گردد

با وجود تداوم فرایند توسعه شیوع ویروس دلتا دولت انگلیس لغو طرح استفاده اجباری از ماسک را در دستور کار قرار داده است. وزیر مسکن انگلیس اعلام نمود که استفاده از ماسک که در حال حاضر در مراکز تجاری اتوبوس ها و قطارها اجباری است به زودی به تصمیمی شخصی تبدیل می گردد.

ساجد جاوید، وزیر بهداشت انگلیس هم از طرح لغو محدودیت ها در کشورش با وجود تداوم فرایند افزایشی مبتلایان تازه حمایت نموده است.

دولت انگلیس در حال حاضر در معرض انتقادهای شدید واقع شده است چرا که مسابقات فینال قهرمانی اروپا را با حضور تماشاگران بسیار زیاد در لندن برگزار می نماید. اخیرا تعیین شده که حدود 2هزار نفر از هواداران تیم ها در این مسابقات به ویروس کرونا آلوده شده اند.

ستاره های انگلیس برای تزریق واکسن تبلیغ می نمایند

به گزارش رسانه های انگلیسی ستاره ها در این کشور در ویدئوهای موزیکال برای تزریق واکسن تبلیغ می نمایند. آمادگی برای واکسیناسیون در انگلیس در مقایسه با سایر کشورها بسیار بالا است. تقریبا حدود 86 درصد شهفرایندان عظیمسال این کشور اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت نموده اند. اما در بین بعضی اقلیت ها در جامعه انگلیس تردید زیادی درباره واکسیناسیون وجود دارد.

درخواست نامزد صدر اعظمی آلمان برای تجهیز مدارس علیه کرونا

آنالنا بائر بوک، نامزد صدر اعظمی آلمان از حزب سبز هم خواهان اقدامات گسترده برای مجهز کردن تمام مدارس آلمان علیه کرونا شده و گفته است: باد تجهیزات فیلتر هوا برای هر کلاس درس در این کشور ارائه گردد.

کاتالونیای اسپانیا و قبرس به فهرست منطقه ها خطر کرونایی آلمان وارد شدند

منطقه کاتالونیا در اسپانیا و قبرس از روز یکشنبه در منطقه ها خطر کرونایی آلمان قرار گرفته و این بدین مفهوم است که به شهفرایندان توصیه می گردد از سفرهای توریستی غیر ضروری به این منطقه ها خودداری نمایند. مسافرانی هم که به این کشورها سفر می نمایند بعد از بازگشت باید مدت 10 روز در قرنطینه قرار گیرند.

تازهترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس تازهترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 3,006 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 17 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 24,885 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 18 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 932 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 22 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در اسپانیا هم بر اساس تازهترین آمارها در عرض 24 ساعت 12,563 نفر به کرونا مبتلا شده و 28 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

به این ترتیب بر اساس تازهترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,783,654 نفر از شروع شیوع کرونا به آن مبتلا شده اند و 111,152 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در انگلیس هم تا به امروز 4,879,616 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 128,207 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس تازهترین آمارها تا به حال 4,262,511 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 127,637 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

آمارها نشان می دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,833,868 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 80,911 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در آلمان هم تا به حال 3,738,040 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 91,583 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "بایدن: آمریکا بزودی از ویروس کرونا آزاد می گردد، طرح استفاده اجباری از ماسک در انگلیس لغو می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن: آمریکا بزودی از ویروس کرونا آزاد می گردد، طرح استفاده اجباری از ماسک در انگلیس لغو می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید