3 تفاوت بلیط فرست کلاس و بیزنس کلاس

به گزارش وبلاگ تفکر برتر، تفاوت پرواز فرست کلاس و بیزنس کلاس در خدماتی می باشد که به مسافران خود ارائه می دهند و به همین دلیل هزینه ای که بابت بلیط از مسافران دریافت می گردد، فرق دارد. احتمالا اگر تجربه خرید بلیط هواپیما را داشته باشید، در هنگام انتخاب بلیط با این دو گزینه یعنی فرست کلاس و بیزنس کلاس روبرو شده اید، نکته اول این است که جایگاه های هر پروازی به چند کلاس مختلف تقسیم می شوند و مسافران هر کلاس براساس آن امکانات و خدمات متفاوتی را از زمان سوار شدن تا خروج از هواپیما از خدمه پرواز دریافت می نمایند.

3 تفاوت بلیط فرست کلاس و بیزنس کلاس

بعضی به اشتباه تصور می کنند که تفاوت پرواز فرست کلاس و بیزنس کلاس در نوع هواپیما می باشد ولی این درست نیست و هر دو در یک پرواز قرار دارند و تفاوت در نوع جایگاه و خدماتی می باشد که به مسافران این دو کلاس پروازی ارائه می گردد. اگر برای سفر خود قصد خرید بلیط هواپیما را دارید، پیشنهاد می کنیم به سایت وبلاگ تفکر برتر بروید و با مقایسه قیمت ها، برترین پرواز را با کلاس پروازی مورد نظر خود تهیه نمایید.

تضمین برترین قیمت بلیط هواپیما، بلیط قطار و رزرو هتل در تمامی نقاط دنیا فقط در وبلاگ تفکر برتر .

تفاوت پرواز فرست کلاس و بیزنس کلاس را باید قبل از تهیه بلیط بدانید!

اگر قصد سفر با هواپیما را دارید، پیشنهاد می کنیم قبل از تهیه بلیط در خصوص کلاس های پروازی مختلف اطلاعات به دست آورید تا در طول پرواز با توجه به نوع بلیطی که خریداری نموده اید، به شما خدمات و امکانات ارائه گردد. وقتی که مقصد و زمان سفرتان را معین کردید، اگر وارد یک سایت فروش آنلاین بلیط هواپیما مثل سایت وبلاگ تفکر برتر شوید با معین کردن گزینه های مربوط به مبدا و مقصد و تاریخ سفرتان، تعداد زیادی پرواز با هزینه ها و توضیحات مختلف به شما نمایش داده می گردد.

یکی از مواردی که به صورت ویژه برای هر پرواز معین شده است، کلاس پروازی هر جایگاه می باشد و بخش عمده تفاوت قیمت در بلیط ها به این موضوع مرتبط می باشد. اگر قصد یک سفر لوکس با امکانات کامل را دارید و محدودیتی در هزینه برای شما وجود ندارد، پرواز فرست کلاس برترین گزینه برای شما می باشد ولی اگر می خواهید پروازتان علاوه بر راحتی با هزینه ای معقول تر انجام گردد و در هزینه های خود صرفه جویی نمایید به شما پیشنهاد می کنیم بلیط بیزنس کلاس را خریداری نمایید. در ادامه با وبلاگ تفکر برتر همراه باشید تا شما را با جزئیات بیشتری در خصوص تفاوت پرواز فرست کلاس و بیزنس کلاس آشنا نماییم.

1. تفاوت پرواز فرست کلاس و بیزنس کلاس در قیمت

سفرهای هوایی به علت راحتی و سرعت در رسیدن به مقصد هواداران بسیاری دارند ولی همیشه بحث هزینه و قیمت بلیط در این نوع سفرها یکی از دغدغه های مسافران می باشد. به طور کلی در زمان تهیه بلیط هواپیما شما با سه نوع قیمت برای سه کلاس پروازی مختلف یعنی فرست کلاس، بیزنس کلاس و اکونومی کلاس روبرو هستید، هر سه کلاس پروازی در یک هواپیما قرار دارند، البته بر اساس نوع هواپیما و درجه لوکس بودن قیمت بخش فرست کلاس بعضی پروازها مثل پرواز لس آنجلس به دبی هواپیمایی امارت تفاوت قیمتی بسیار چشمگیر دارد. قصد داریم در ادامه تفاوت پرواز فرست کلاس و بیزنس کلاس را به لحاظ هزینه بلیط مقایسه کنیم.

قیمت بلیط پرواز فرست کلاس در هواپیماهای لوکس شاید برای افراد عادی مبلغ غیر قابل پرداختی باشد ولی برای افراد ثروتمند این هزینه اهمیتی ندارد، اما در پروازهای میانه تفاوت قیمت پرواز فرست کلاس و بیزنس کلاس بر روی انتخاب نهایی مسافران تاثیر زیادی می گذارد. قیمت پروازهای فرست کلاس حدودا 2 برابر گران تر از پرواز مشابه در کلاس بیزنس می باشد و همین موضوع باعث شده خریداران این بلیط ها انتظار خدمات بسیار لاکچری از شرکت های هواپیمایی داشته باشند.

2. تفاوت زمان انتظار برای مسافران

تفاوت پرواز فرست کلاس و بیزنس کلاس دقیقا از زمان ورود به فرودگاه برای مسافران معین می گردد، البته این موضوع بستگی به امکانات فرودگاه مبدا و مقصد هم دارد ولی به طور کلی سالن انتظار مسافرانی که بلیط فرست کلاس دارند،امکانات بسیار بیشتری نسبت به مسافرانی که بلیط بیزنس خریداری نموده اند، دارد.

در سالن پرواز فرست کلاس معمولا امکانات بسیار لاکچری در اختیار مسافران قرار می دهند و مسافران این بخش معمولا با خودروهای لوکس از سالن پرواز تا کنار هواپیما جا به جا می شوند. داخل سالن بیزنس فرودگاه ولی فقط امکانات معمولی مثل اینترنت رایگان، اسنک، نوشیدنی و میز کار برای راحتی مسافران تعبیه شده است. هنگام تهیه بلیط هواپیما از سایت وبلاگ تفکر برتر ، می توانید نوع کلاس پروازی خود را انتخاب نموده و از خدماتی که به بلیط شما تعلق می گیرد، اطلاع پیدا کنید.

3. تفاوت خدمات پرواز فرست کلاس با بیزنس کلاس

یکی از تفاوت های اصلی بین مسافرانی که بلیط بیزنس کلاس دارند با مسافرانی که بلیط فرست کلاس دارند، اولویت پیاده و سوارشدن به هواپیما می باشد که این موضوع برای بعضی مسافران با اهمیت است. گیت پذیرش و سالن ترانزیت هم برای مسافرانی که بلیط فرست کلاس خریداری نموده اند به صورت جداگانه تعبیه شده و پیش از دیگر مسافران با ترانسفر اختصاصی به هواپیما منتقل می شوند، مسافرانی که بلیط بیزنس کلاس دارند، قبل از مسافران اکونومی به هواپیما وارد شده و قبل از آنها هم از هواپیما پیاده می شوند ولی برای انتقال به سالن فرودگاه از امکانات مشابه با مسافران اکونومی استفاده می کنند. در واقع یکی از تفاوت های شاخص سه کلاس پروازی اکونومی، بیزنس و فرست کلاس در همین موضوع می باشد.

راحتی جایگاه و محیط کابین

بعد از سوار شدن مسافران به ترتیب ذکر شده به هواپیما، نکته ای که بسیار قابل توجه می باشد، راحتی جایگاه و محیط کابین است. تعداد جایگاه های هر کلاس پروازی و محل قرارگیری آنها در هواپیما متفاوت می باشد، می توان گفت تفاوت بین جایگاه های قسمت بیزنس کلاس با فرست کلاس فقط در امکانات لوکس است که اگر هم نباشند، مسئله ای در طول پرواز به لحاظ راحتی برای شما ایجاد نمی گردد. معمولا جایگاه های بخش فرست کلاس در جلوی هواپیما قرار گرفته و جایگاه های بیزینس در بخش میانی هواپیما قرار دارند، تعداد جایگاه های فرست کلاس در هر پرواز محدود و عددی بین 20 الی 30 جایگاه می باشد. ولی تعدادجایگاه های قسمت بیزینس کلاس بیشتر از جایگاه های فرست کلاس و کمتر از جایگاه های کلاس اکونومی است.

اندازه مطلوبیت جایگاه ها و خدمات

جایگاه های بخش فرست کلاس به طور کامل عقب رفته و به یک تختخواب راحت تبدیل می شوند ولی در بخش بیزنس کلاس جایگاه ها معمولا تا حدی به عقب خم می شوند که مسافران امکان استراحت را در طول پرواز به حالت نیمه نشسته داشته باشند. اندازه مطلوبیت جایگاه ها و خدمات در بخش بیزنس کلاس به حدی زیاد می باشد که قطعا استفاده مجدد از جایگاه های اکونومی و حتی پرمیوم برایتان بسیار سخت خواهد بود. بخش فرست کلاس پیشنهاد ما برای سفرهای طولانی می باشد، می توانید بلیط بیزنس کلاس را از سایت وبلاگ تفکر برتر خریداری نمایید.

کیفیت و تنوع غذا

آخرین نکته ای که از تفاوت پرواز فرست کلاس و بیزنس کلاس باید به شما بگوییم، بحث کیفیت و تنوع غذا در طول پرواز می باشد. کلاس های پروازی مختلف کیفیت و تنوع غذایی متفاوتی دارند، همان طور که در قسمت های قبل هم گفتیم خدماتی که به مسافران بخش فرست کلاس ارائه می گردد بسیار لوکس و لاکچری می باشد که درباره غذا نیز این قاعده وجود دارد. غذا ها و نوشیدنی های پرواز فرست کلاس معمولا بسیار متنوع و به وسیله یک سرآشپز معروف تهیه شده و در حد یک رستوران لوکس برای مسافران سرو می گردد. برای مسافران فرست کلاس معمولا خوراکی های گران قیمت مثل خاویار در منو واقع شده است و می توانند از بین آنها غذای مورد نظر خود را انتخاب کنند. در بخش بیزنس کلاس خوراکی ها و نوشیدنی ها تنوع کمتری دارند ولی با کیفیت بالایی برای مسافران سرو می شوند.

نتیجه گیری

سفرهای هوایی از گذشته هواداران بسیار دارد و مسافران به این نوع سفر علاقه زیادی دارند ولی یکی از دلایل کاهش این نوع سفرها بخصوص در چند سال اخیر افزایش قیمت بلیط هواپیما و کاهش خدمات در بعضی کلاس های پروازی می باشد. بسیاری از مسافران در زمان خرید بلیط از سایت های فروش آنلاین و یا دفاتر فروش بلیط، شاهد تفاوت های قیمتی زیادی هستند که علت بعضی از این تفاوت قیمت ها به کلاس پروازی بلیط ها مربوط می گردد. به طور کلی سه نوع کلاس پروازی مختلف برای مسافران در زمان تهیه بلیط دردسترس می باشد. مقرون به صرفه قیمت ترین بلیط ها معمولا به کلاس اکونومی پرواز اختصاص دارد، این مسافران دیرتر از بقیه سوار هواپیما می شوند و به عنوان آخرین نفرات معمولا از هواپیما خارج می شوند، خدمات بسیار محدودی برای این مسافر در پرواز در نظر گرفته شده است.

اگر پرواز طولانی در پیش دارید، پیشنهاد ما تهیه بلیط های مربوط به بخش بیزنس کلاس پرواز می باشد، مسافران این بخش از جایگاه های راحت و امکانات مطلوبی در طول پرواز برخوردارند. جلوترین بخش هواپیما به مسافران فرست کلاس اختصاص دارد، این مسافران معمولا تعدادشان در هر پرواز بین 10 تا 15 نفر می باشد و خدمات بسیار لوکسی در طول پرواز و زمان ورود و خروج به هواپیما دریافت می کنند. شما می توانید برای تهیه بلیط پرواز خود به سایت وبلاگ تفکر برتر مراجعه نموده و در اسرع وقت از بین شرکت های هواپیمایی مختلف بلیط خود را براساس کلاس پروازی مورد نظرتان خریداری نمایید.

1. آیا تفاوت قیمتی بلیط فرست کلاس و بیزنس کلاس به علت تفاوت هواپیما می باشد؟

به طور کلی در زمان تهیه بلیط هواپیما شما با سه نوع قیمت برای سه کلاسی پروازی مختلف یعنی فرست کلاس، بیزنس کلاس و اکونومی کلاس روبرو هستید، هر سه کلاس پروازی در یک هواپیما قرار دارند.

2. چه تفاوتی در زمان انتظار مسافران پرواز بیزنس کلاس بافرست کلاس وجود دارد؟

یکی از تفاوت های اصلی بین مسافرانی که بلیط بیزنس کلاس دارند با مسافرانی که بلیط فرست کلاس دارند، اولویت پیاده و سوار شدن به هواپیما می باشد که این موضوع برای بعضی مسافران با اهمیت است. اولویت سوار و پیاده شدن با مسافران فرست کلاس می باشد.

3. معمولا در هر پرواز چند جایگاه به بخش فرست کلاس اختصاص دارد؟

معمولا جایگاه های بخش فرست کلاس در جلوی هواپیما قرار گرفته و جایگاه های بیزینس در بخش میانی هواپیما قرار دارند، تعداد جایگاه های فرست کلاس در هر پرواز عددی بین 20 الی 30 جایگاه می باشد.

مطالب مرتبط:

تفاوت بلیط فرست کلاس و اکونومی

هواپیمایی قطر از تختخواب های دونفره در پرواز تجاری خود رونمایی کرد

فهرست غذاهای مناسب برای سفر

سفرهای خارجی مقرون به صرفه را در کدام کشورها می توان تجربه کرد؟

15 مورد از کارهایی که برای داشتن سفری شاد می توانیم انجام دهیم!

منبع: الی گشت

به "3 تفاوت بلیط فرست کلاس و بیزنس کلاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 تفاوت بلیط فرست کلاس و بیزنس کلاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید