نرخ سود وام مسکن برای روستاییان کاهش یافت

به گزارش وبلاگ تفکر برتر، براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی وام 200 میلیون تومانی ساخت مسکن برای روستاییان با نرخ سود پنج درصد پرداخت می گردد. با این شرایط وام گیرندگان باید ماهانه یک میلیون و 300 هزار تومان قسط پرداخت نمایند.

نرخ سود وام مسکن برای روستاییان کاهش یافت

به گزارش بلاگ وبلاگ تفکر برتر، آنطور که وزارت راه و شهرسازی اعلام نموده نرخ سود وام مسکن برای روستاییان کاهش یافته است. نرخ سود تسهیلاتی که در شبکه بانکی پرداخت می گردد براساس مصوبات شورای پول و اعتبار معین می گردد، آخرین مصوبه این شورا برای سود وام 18 درصد است.

انواع وام مسکن نیز با سود 18 درصد و اقساط بلند مدت پرداخت می گردد، اما وزارت راه و شهرسازی اعلام نموده که نرخ وام مسکن برای روستاییان از 18 به پنج درصد کاهش یافته است.

در حال حاضر مبلغ وام مسکن روستایی 200 میلیون تومان است، از آنجایی که اقساط وام مسکن 20 ساله (240 ماهه) است، دریافت نماینده این وام باید ماهانه حدود یک میلیون و 300 هزار تومان قسط پرداخت کند.

اقساط تسهیلات در طرح مسکن دولتی

دولت در حال اجرای طرح نهضت ملی مسکن است، در این طرح به متقاضیان روستایی 200 میلیون تومان وام پرداخت می گردد. از آنجایی که ساخت این واحدهای نهضت ملی مسکن سه سال زمان می برد، بانک وام دهنده این زمان را جزو زمان بازپرداخت وام در نظر می گیرد.

به عبارت دیگر، در حالت عادی اگر نفر به صورت فردی درخواست وام مسکن روستایی بدهد، مدت زمان بازپرداخت 20 ساله است؛ اما اگر در قالب طرح نهضت ملی مسکن این وام را دریافت کند، سه سال از این 20 سال که واحدهای مسکونی در حال ساخت است نیز جزو مدت زمان بازپرداخت حساب می گردد.

در این طرح متقاضیان از زمان تکمیل واحدهای مسکونی باید قسط پرداخت نمایند که اقساط آن در 240 ماه تقسیم می گردد. بنابراین روستاییانی که در قالب مسکن دولتی وام 200 میلیون تومانی را دریافت می نماید، پس از گذشت سه سال باید ماهانه یک میلیون 450 هزار تومان قسط پرداخت کند.

منبع: بلاگ دیوار

به "نرخ سود وام مسکن برای روستاییان کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ سود وام مسکن برای روستاییان کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید