خبرنگاران ناشران گیلان بر اساس صلاحیت علمی پروانه نشر دریافت می نمایند

به گزارش وبلاگ تفکر برتر، رشت - خبرنگاران- معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان نمود: ناشران استان بر اساس صلاحیت های علمی و فنی، پروانه نشر دریافت می نمایند.

خبرنگاران ناشران گیلان بر اساس صلاحیت علمی پروانه نشر دریافت می نمایند

حسین ابراهیمیان روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ تفکر برتر اضافه کرد: متقاضیان دریافت پروانه نشر در دومین آزمون صلاحیت علمی و فنی ناشران شرکت کردند و پس از تایید صلاحیت علمی و فنی برای تشکیل پرونده به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مربوطه معرفی و طی مراحل قانونی، مدارک و مستندات مربوطه به وزارت متبوع برای صدور پروانه نشر ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری آزمون صلاحیت علمی و فنی متقاضیان دریافت پروانه نشر به صورت دوره ای، توضیح داد: بدلیل شرایط کرونایی سال جاری پیروز به برگزاری دوره های آموزشی نشدیم اما منابع در اختیار متقاضیان نهاده شد و سپس در آزمون شرکت کردند؛ افراد تایید شده برای تشکیل پرونده به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مربوطه معرفی و طی مراحل قانونی، مدارک و مستندات مربوطه به وزارت متبوع برای صدور پروانه نشر ارسال می گردد.

وی یادآور شد: 899 مورد مجوز نشر طی سال 98 در گیلان صادر شد که با توجه به صدور 429 مجوز در سال 92 رشدی دو برابری داشته است.

ابراهیمیان ادامه داد: 985 مؤلف شامل 396 زن و 589 مرد در استان فعالیت دارند که نسبت به سال 92 تقریبا سه برابر شده اند.

وی اضافه کرد : ناشران استان در شرایط کرونایی از نمایشگاه مجازی کتاب تهران نیز باز نماندند و 21 ناشر استان در این نمایشگاه حضور یافتند.

در حال حاضر 182 انتشارات دارای مجوز در استان گیلان وجود دارد که از این تعداد 60 ناشر فعال هستند؛ ناشر شخص حقیقی یا حقوقی است که با توجه به قوانین و مقررات پیروز به اخذ پروانه نشر کتاب شده است و مسئول چاپ، توزیع و فروش کتاب است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ناشران گیلان بر اساس صلاحیت علمی پروانه نشر دریافت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ناشران گیلان بر اساس صلاحیت علمی پروانه نشر دریافت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید