حیات وحش ایران ، خرس قهوه ای سوری

به گزارش وبلاگ تفکر برتر، خرس قهوه ای حیوانی نسبتا بزرگ الجثه در میان دیگر حیوانات است. از نظر غذایی می توان گفت همه چیزخوار است. از لاشه حیوانات گرفته تا دانه گیاهان، میوه ها و ریشه درختان و... همه برای خرس قهوه ای غذا محسوب می گردد. در بین چیزهایی که خرس قهوه ای علاقه بسیاری به خوردن شان دارد، عسل جایگاه ویژه ای دارد و...

حیات وحش ایران ، خرس قهوه ای سوری

این حیوان علاقه بسیاری به خوردن عسل دارد. در فصل بهار که گیاهان می رویند، مانند علف خواران از علف های تازه و قارچ تغذیه می نماید. با استفاده از ناخن های بلند و خمیده اش، حشرات را از زیر پوست درختان و شکاف سنگ ها بیرون می کشد، لانه جوندگان را می کَند و آنها را شکار می نماید. در اواخر تابستان و پاییز معمولاً خرس ها در منطقه ها پایین دست جنگل یا دره ها، که میوه های وحشی فراوان است، ساکن می شوند.

جفتگیری خرس قهوه ای در اوایل فصل تابستان است و در موسم خواب زمستانی یک تا چهار نوزاد می زایند. نوزاد خرس قهوه ای بسایر کوچک و ناتوان است. وزن آن حدود 300 تا 600 گرم است. چشم این نوزادان در یک ماهگی باز می گردد و تا سه یا چهار ماهگی شیر می خورند. طول عمر خرس های قهوه ای حدود 30 تا 45 سال است. جالب است بدانید که خرس قهوه ای قادر است مسافت بسیار زیادی را چهار دست و پا با سرعت 50 کیلومتر در ساعت بدود. این را هم بدانید که شناگر ماهری است و می تواند از درختان نسبتا کوتاه به خوبی بالا برود.

در حال حاضر خطر جدی زندگی خرس های قهوه ای را تهدید نمی نماید. سبک زندگی این حیوانات و همین طور رژیم غذایی آنها، سبب شده در حال حاضر از جمعیت خوبی برخوردار باشند. این خرس به صورت انفرادی زندگی می نماید و میزان سر و تنه بین 170 تا 250 سانتی متر است. این حیوان شبگرد است. البته در منطقه های که آرامش کافی باشد، روزها هم دیده می گردد. اگر خوش شانس باشید، در پارک ملی گلستان احتمال تماشا خرس قهوه ای سوری وجود دارد. این خرس لانه خود را در شیب های کوهستانی در بین سنگ های بزرگ، سوراخ های طبیعی غارها یا در میان ریشه درختان می سازد.

تهیه و تدوین: تحریریه وبلاگ تفکر برتر

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "حیات وحش ایران ، خرس قهوه ای سوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حیات وحش ایران ، خرس قهوه ای سوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید