7 گیاهی که می توانند بدون نور خورشید زنده بمانند

به گزارش وبلاگ تفکر برتر، گیاهان می توانند به عنوان دکوراسیون خانه شما را مجذوب نماینده نموده و فضا را زنده تر نمایند. گیاهان به طور طبیعی هوا را به وسیله فتوسنتز تصفیه می نمایند، البته گیاهان برترین تصفیه نماینده های هوا نیستند. اما مطالعات نشان داده اند که گیاهان می توانند خلق و خوی ما را بهبود بخشند و اضطراب را کاهش دهند. در شرایط کم نور، زنده ماندن گیاهان ممکن است سخت باشد. بنابراین نگهداری گیاهان در اتاق هایی که فاقد پنجره هستند مانند حمام و دفاتر اغلب سخت است. در ادامه با معرفی 7 گیاه مقاوم که بدون نور خورشید زنده می مانند با ما همراه باشید.

7 گیاهی که می توانند بدون نور خورشید زنده بمانند

1. برگ عبایی

اولین گیاهی که احتیاج به نور زیاد ندارد برگ عبایی است. این گیاه برای برای زنده ماندن به نور کم احتیاج دارد. در واقع این گیاهان در بیشتر شرایط رشد می نمایند و اغلب در اثر مراقبت و نگهداری بیش از حد آسیب می بینند. به عنوان مثال با آبیاری بیش از حد این گیاه آسیب می بیند. از شرایط نگهداری این گیاه مقاوم این است که از نور مستقیم خورشید دور بماند، در غیر این صورت برگ های آن می سوزند. برگ عبایی به کندی رشد می نماید، بنابراین اگر در طول زمان رشد کمی نشان داد نگران نباشید. این گیاه را به طور منظم آبیاری کنید، خاک را مرطوب نگه دارید، اما خیس نباشد. برگ عبایی با برگ های ضخیمش به خانه شما جانی دوباره می دهد. بعلاوه یک گیاه بی خطر برای گربه ها و سگ ها است زیرا غیر سمی است.

2. گندمی

گیاه گندمی گیاه مقاوم دیگری برای فضای تاریک و کم نور است. این گیاه احتیاج به نور ندارد و چه در نور غیرمستقیم و چه در گوشه ای تاریک می تواند رشد کند. برای مراقبت از این گیاه باید آن را به طور منظم هرس کنید و یک بار در هفته آبیاری کنید. گیاه گندمی را می توانید درون یک سبد قرار دهید تا آویزان گردد و نمایی مجذوب کننده به خانه شما بدهد. بعلاوه این گیاه برای گربه ها و سگ ها سمی نیست.

3. زاموفیلیا

گیاه مقاوم زاموفیلیا برای زنده ماندن به نور کمی احتیاج دارد. در واقع می تواند در شرایط کم نور با یا نور مصنوعی رشد کند. بنابراین برای فضا های تاریک خانه ایده آل است. نور مستقیم و روشن خورشید می تواند به برگ های زاموفیلیا آسیب برساند. اگر فراموش می کنید گیاهان خود را آبیاری کنید، نگران نباشید. زاموفیلیا برای مدت طولانی می تواند در شرایط بی آبی نیز دوام آورد. مراقب باشید که این گیاه برای حیوانات خانگی و انسان سمی شناخته شده است. در واقع اگر بلعیده گردد سمی است.

4. بامبو لاکی

برای دیزاین خانه بامبو یک گیاه شیک است. این گیاه بسیار مقاوم است و در شرایط کم نور به رشد خود ادامه می دهد و می تواند در خاک یا به طور مستقیم در آب کاشته گردد. این گیاه سریع رشد می نماید، بنابراین ممکن است احتیاج به هرس داشته باشد. این گیاه بعلاوه آب و هوای گرم را ترجیح می دهد. این گیاه اگر مستقیماً در آب گذاشته گردد باید هر دو هفته یکبار آب را عوض کنید. این گیاه بعلاوه برای حیوانات سمی است.

5. اسپاتی فیلوم

اسپاتی فیلوم یا زنبق صلح از گیاهان آپارتمانی محبوب هستند. این گیاهان احتیاج به نگهداری بسیار کمی دارند و در عین حال ظاهری ظریف دارند که واقعاً می تواند به خانه شما مجذوب کنندهیت ببخشند. این گیاه مقاوم در شرایط نوری کم می تواند به رشد خود ادامه دهد حتی می تواند در نور فلورسنت زنده بماند، اگرچه احتمال گل دادن این گیاه کم می گردد. اگر می خواهید اسپاتی فیلوم گل بدهد باید آن را در جایی با نور روشن و غیر مستقیم قرار دهید. برای مراقبت از این گیاه باید خاک را مرطوب نگه می دارد، اما خیس نباشد. خاک باید بتواند آب اضافی را نیز تخلیه کند تا از پوسیدگی ریشه جلوگیری گردد، بنابراین مطمئن شوید که گلدان دارای سوراخ است. هر چند وقت یکبار برگ ها را پاک کنید. این کار به جذب نور نیز یاری می نماید. زنبق صلح برای حیوانات خانگی سمی است.

6. دراسنا

این گیاه برای دکور خانه بسیار زیبا است. مراقبت از این گیاه آسان است و برای رشد فقط به نور کم تا میانه احتیاج دارند. اگرچه نور روشن و غیر مستقیم برای رشد این گیاه بهتر است. دراسنا محیط مرطوب را دوست دارد، بنابراین در حمام یا آشپزخانه بهتر می ماند، با این حال به آب کمتری نسبت به سایر گیاهان احتیاج دارد. آب پاشیدن به برگ های این گیاه نیز می تواند به رشد بهتر این گیاه یاری کند.

7. پاپیتال

اگر گیاهی مقاوم و تزیینی می خواهید پاپیتال یا عشقه را انتخاب کنید. این گیاه رشد سریعی دارد و به راحتی با یک قلمه کوچک تکثیر می گردد. بنابراین بهتر است آن را در گلدانی نگهداری کنید که بتوانید مرتباً آن را هرس کنید. این گیاه عاشق نور روشن و غیر مستقیم خورشید است، اما در شرایط کم نور نیز زنده می ماند و به رشد خود ادامه می دهد. این گیاه باید زمانی آبیاری گردد که خاک خشک باشد و معمولاً هفته ای یک بار به آب احتیاج دارد. بعلاوه برای حیوانات خانگی سمی است.

کلام آخر

گیاهان برای دکوراسیون خانه لازم است و محیط خانه را زنده و شاداب نگه می دارد. همه گیاهان به نور احتیاج ندارند. برای مثال زنبق صلح، بامبو و گندمی در شرایط نوری کم می توانند رشد نمایند. بنابراین برای قسمت های تاریک خانه می توانید از این گیاهان بهره ببرید. البته توجه داشته باشید بیشتر این گیاهان برای حیوانات خانگی سمی هستند.

منبع: TomsGuide

منبع: دیجیکالا مگ

به "7 گیاهی که می توانند بدون نور خورشید زنده بمانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 گیاهی که می توانند بدون نور خورشید زنده بمانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید