فراخوان ثبت احوال برای ثبت آخرین نشانی

به گزارش وبلاگ تفکر برتر، رئیس سازمان ثبت احوال کشور تاکید نمود: همه افراد مکلف به اعلام آخرین نشانی خود به سازمان ثبت احوال هستند.

فراخوان ثبت احوال برای ثبت آخرین نشانی

به گزارش ایسنا، هاشم کارگر، معاون وزیر کشور در مورد اعلام تغییر نشانی ایرانیان به سازمان ثبت احوال، گفت: مطابق قانون الزام اختصاص شماره ملی و کد پستی مصوب 1376 و آیین نامه اجرایی آن و نیز مصوبه سال 1397 کارگروه اجرایی فناوری اطلاعات دولت، همه افراد مکلفند حداکثر 20 روز بعد از جا به جایی، چه اقامتگاه نو آنان ملکی باشد چه استیجاری، نشانی اقامتگاه نو خود و اعضای خانواده را به سازمان ثبت احوال اعلام نمایند.

امکان تغییر نشانی به صورت مجازی و در کمتر از 5 دقیقه

وی در ادامه در مورد راه های ارتباطی برای اعلام نشانی، گفت: تمام افراد به صورت رایگان نشانی نو خود را در درگاه اینترنتی NCR.IR ثبت می نمایند. این درگاه به وسیله مرورگر تلفن همراه نیز در دسترس افراد است. محدودیت زمانی ندارد و در هر ساعت شبانه روز قابل مراجعه است.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه تغییر نشانی به وسیله درگاه مذکور به سادگی و با صرف چند دقیقه وقت، در کمتر از 5 دقیقه، نشانی نو ثبت می گردد، اضافه کرد: تمامی خدمات دهندگان مکلف به استفاده از خدمت (سرویس) نشانی ثبت احوال هستند، بنابراین آخرین نشانی افراد، یعنی نشانی حال حاضری که در آن سکونت دارند و در پایگاه ثبت احوال موجود می باشد به عنوان نشانی افراد به خدمات دهندگان اعلام می گردد.

بیش از 180 هزار نفر اقدام به ثبت نشانی نو کردند

براساس گزارش روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور، کارگر با بیان اینکه تا به امروز بیش از 180 هزار نفر اقدام به ثبت نشانی نو خود در این درگاه نموده اند، اضافه کرد: از تمام مردم دعوت می کنیم برای دریافت خدمات بهتر از دولت نسبت به ثبت تغییرات نشانی خود در زمان مشخص شده ( بیست روز) اقدام نمایند.

منبع: فرارو

به "فراخوان ثبت احوال برای ثبت آخرین نشانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخوان ثبت احوال برای ثبت آخرین نشانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید