ضربه سنگین اداره دارایی ایتالیا به سری A

به گزارش وبلاگ تفکر برتر، مصوبه جدید اداره دارایی ایتالیا در خصوص مالیات بردرآمد بازیکنان شاغل در این کشور ضربه بزرگی به فوتبال ایتالیا خواهد زد.

ضربه سنگین اداره دارایی ایتالیا به سری A

به گزارش وبلاگ تفکر برتر، یکی از اصلی ترین دلایل جان دریافت سری A طی سال های اخیر و تمایل پیدا کردن ستاره های عظیم فوتبال دنیا همچون کریستیانو رونالدو برای بازی در این لیگ، برخورداری از معافیت های اقتصادیاتی قابل توجهی بود که دولت ایتالیا برای درآمدهای آنها در نظر گرفته بود.

برخورداری از معافیت های اقتصادیاتی که نظیر آن در هیچکدام از دیگر چهار لیگ معتبر فوتبال اروپا وجود نداشت، بسیاری از بازیکنان را وسوسه می کرد که سری A را برای ادامه دادن به دوران بازی خود انتخاب نمایند. این معافیت بخشی از یک مصوبه دولتی با عنوان مصوبه رشد بود که یک امتیاز و برگ برنده عظیم برای باشگاه ایتالیایی در بازار جابجایی جهت به خدمت دریافت ستاره های خارجی بدون نگرانی از آثار منفی آن بر تراز اقتصادی آنها بود.

اکنون اما اداره دارایی و اقتصادیات ایتالیا به اعمال تخفیف 50 درصدی روی درآمد ناخالص بازیکنان و مربیان خارجی سرانجام داده است و تا زمانی که دولت ایتالیا مصوبه رشد را در قالب یک قانون به تمامی نهادهای زیرمجموعه خود ابلاغ نکند، پابرجا خواهد ماند.

دولت ایتالیا تا به امروز موضع خود را در قبال این مسئله اعلام ننموده، اما اینطور که معین است مخالفت اداره دارایی این کشور با تداوم تخفیف 50 درصدی بر درآمد بازیکنان و مربیان خارجی قطعی است. این قانون نه تنها در خصوص آنها بلکه شامل افرادی که از سه سال پیش تا کنون در ایتالیا زندگی ننموده اند هم می گردد.

به همین دلیل نشریه کوریره دلواسپورت ایتالیا، درباره اینکه چگونه این سازوکار جدید می تواند بر باشگاه های سری A تأثیر منفی بگذارد گزارشی منتشر نموده و شرح داده است که چگونه باشگاهی مانند یوونتوس که پیش از این از مصوبه رشد برای پرداخت حقوق های قابل توجه به ستاره هایی مانند کریستیانو رونالدو، ماتیس دلیخت، آدرین رابیو، دانیلو و آرون رمزی بهره می برد، مجبور خواهد شد هزینه سنگینی بابت پرداخت اقتصادیات درآمد آنها متقبل گردد.

این موضوع در خصوص میلان و قراردادهایش با بازیکنانی مانند رافائل لیائو، زلاتان ابراهیموویچ، لئو دوراته، آنته ربیچ، سیمون کیائر و الکسیس سائل ماکرز نیز صدق می نماید. اینتر هم به خاطر حقوق های هنگفتی که به روملو لوکاکو، کریستین اریکسن و اشرف حکیمی می پردازد جزو باشگاه هایی خواهد بود که از لغو مصوبه رشد توسط اداره دارایی ایتالیا متحمل ضرر هنگفتی خواهد شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی وبلاگ تفکر برتر بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ تفکر برتر بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ضربه سنگین اداره دارایی ایتالیا به سری A" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضربه سنگین اداره دارایی ایتالیا به سری A"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید