سرمایه گذاری تازه عربستان برای بهبود چهره خود در آمریکا

به گزارش وبلاگ تفکر برتر، بر اساس گزارش منابع آمریکایی عربستان سرمایه گذاری جدیدی در واشنگتن برای بهبود وجهه خود شروع نموده است.

سرمایه گذاری تازه عربستان برای بهبود چهره خود در آمریکا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تفکر برتر به نقل از سعودی لیکس، رسانه های آمریکایی سرمایه گذاری تازه رژیم سعودی را برای بهبود چهره خود در ایالات متحده از خلال ایجاد یک فضای دیجیتالی فاش کردند.

بر اساس این گزارش ، مقامات سعودی در پی راه اندازی یک پایگاه خبری دیجیتال در واشنگتن هستند تا با فشار به کاخ سفید و کنگره چهره خود را بهبود بخشند.

این اقدام در پی تغییر رفتار دولت تازه ایالات متحده نسبت به محمد بن سلمان به علت جنایات و نقض حقوق بشر وی صورت می گیرد.

بر اساس گزارش سی ان بی سی این پایگاه خبری متعلق به شرکت سعودی برای توسعه و سرمایه گذاری و به اسم بخشی از کوشش گسترده مقامات سعودی برای جذب یک گروه برای نفوذ در کنگره و مجلس سنا است.

به همین دلیل این پلتفرم تعدادی از روزنامه نگاران و متخصصان رسانه را از شبکه های آمریکایی و بین المللی مانند فاکس نیوز و ان پی سی جذب نموده است.

فعالیت این پایگاه خبری به وسیله شرکت فراوری رسانه پرایم تایم مدیا با ریاست ایلی ناکوزی روزنامه نگار و مجری شبکه العربیه انجام خواهد شد.

ناکوزی در نامه نگاری با شبکه های آمریکایی گفت که این پلتفرم قبل از انتها سال راه اندازی خواهد شد.

بر اساس اسناد شرکت فراوری رسانه ای مذکور حداقل 1.6 میلیون دلار برای انجام پروژه عربستان دریافت خواهد نمود.

این کوشش ها پس از تنش در روابط عربستان و آمریکا در پی ترور جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی صورت گرفت که چندین نهاد بین المللی تأکید کردند محمد بن سلمان در قتل این روزنامه نگار مشارکت داشته است.

وب سایت های آمریکایی جزئیات پلت فرم تازه سعودی را که از یک شرکت تابعه برای ارائه خدمات مهندسی و فناوری استفاده می کرد، را فاش کردند.

دفتر مرکزی شرکت توسعه و سرمایه گذاری فناوری عربستان تفنیه در مرکز ریاض واقع شده است و کوشش های عربستان را برای ارتقا نوآوری، بهداشت، امنیت و دفاع و فناوری اطلاعات و ارتباطات بر عهده دارد.

بر اساس گزارش منتشر شده از سی ان بی سی، این شرکت متعلق به صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان است که بیش از 400 میلیارد دلار ارزش دارد.

منابع آمریکایی فاش کردند که یکی از شرکتهای تابعه ایلی ناکوزی در حال تأسیس اتاق خبر پلتفرم دیجیتال تازه و پشتیبانی فنی از آن است ، زیرا این سند نشان می دهد که شرکت وی حداقل 1.6 میلیون دلار برای یاری به ایجاد پروژه دریافت می نماید.

در این اسناد آمده است که بیش از 75 هزار دلار در حال حاضر برای تجهیزات فریلنسرها و استودیویی در واشنگتن دی سی هزینه شده است.

ولیعهد جوان سعودی در سال های اخیر همراستا با اقدامات سرکوبگرانه خود، هزینه های هنگفت در بخش تبلیغات و روابط عمومی را هم فراموش ننموده و از هر ابزاری برای بهبود وجهه خود استفاده نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "سرمایه گذاری تازه عربستان برای بهبود چهره خود در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری تازه عربستان برای بهبود چهره خود در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید